Alla inlägg under januari 2008

Av Linn - 31 januari 2008 20:21

Nu är det så här va , att jag har blivigt medlem på en sida där man kan få gratis bio biljetter , och jag tycker att ni å kan bli medlemmar dära =)



http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=28598



där är sidan använd er av den så får ni hjälp om hur ni ska göra för att få era biobiljetter =)

Av Linn - 31 januari 2008 16:17

Nu har jag kommigt hem från skolan eller aa jag va hemma redan vid 3 men jag och mamma har hyrt en film , tror faktsikt att det är bra =)



I skolan håller vi på med ett arbete om barn vi i min grupp arbetar om barn som bor i Bolivia, Om hur dom får leva och hur dom har det inom familjen , skola , sjukvård mm. Och det är ämnen som verkligen får än att tänka efter på hur bra vi i sverige ientligen har det. Dom lever ett liv i fattigdom svält hungersnöd , sjukdomar osv. Jag fick även reda på att många dödsfall orsakas av inälvsparasiter och infektionssjukdomar. Ni hör ju bara hur äckligt det låter. och ni ser ju bara på bilden brevid hur illa det är och detta är ingen bild som handlar om överdrift där man gjort om bilden utan det är en bild en verklig bild på ett barn som kämpar för sitt liv för att överleva sitt liv. Och det är sånna här bilder och sånna texter som vi läser som verkligen får mig att förstå hur bra vi har det, och ändå är det något vi alltid gnäller om. Men vist det är svårt att inte klaga på att vi får äcklig skolmat osv , men hellre så äter jag min skolmat än att behöva leva i svält, och ändå hör jag mig själv säga varje dag , "fan vad äcklig mat , jag får väl äta fil som vanligt."



ps. ska svara på Ellens komentar som jag fick. Jag tror inte att jag skulle passa som att arbeta med att skriva i tidinigar osv , jag har nämnligen problem med stavningen och sådära , inte för att det är det största hindret nu förtiden men det är inget som passar mig , Jag ska arbeta med barn på ett dagis det är min dröm och min plan. ( får se om jag lyckas bara men det är ju en annan 5:a haha )

Av Linn - 31 januari 2008 13:32

jag ville bara skryta lite om att jag har väldens bästa vän Sofia Fransson hon finns alltid hära <3

och att jag har väldens bästa pojkvän tack Jens att du står ut med mig ;) <3

Och för att jag har världens bästa syskon dom är underbara <3

650

Av Linn - 31 januari 2008 07:11

Någon liten vänlig sak frågade hur jag har det och hur jag mår. Så jag tänkte att jag kan svara på den frågan här. Jo jag har det bättre iaf. Det kändes så skönt igår att min pappa var här och åt med oss det kändes som det var precis som förr. Men sen när han väl gått så kände man att det absolut inte var som förr. men det var skönt att få känna den känslan en lite liten stund iaf.

Jag känner att jag mår hyffsat bra just nu iaf , men det kan både ändras och förbättras klockan är ju trottsallt ara kvart över 7 på morgonen. =)




jag har 650 läsare denna månad och då känner man att man påå något sätt blir glad , någon läser det jag skriver. Men frågan är ju som sagt bara hitta ni hit av ett misstag eller kommer ni fortsätta läsa? =)

Av Linn - 29 januari 2008 14:59

Kommentar till lögnare
Vad sa hon när du sa ifrån angående samtalen då? Stå på dig sötnos...


Hon sa att hon kunde förstå mig hur jag känner mig att jag känner mig sårad när dom ringer hit men att det inte var något hom kunde styra över, Men nu har jag iaf sagt till henne att fortsätter dom att ringa hit undertiden jag är här så kommer inte jag att vara här något mer , då får hon komma till pappa och hälsa på mig någon gång ibland , men jag kommer absolut inte bo här för jag vill inte veta någonting om eller av dom.

Så förhoppningsvis kommer dom väl inte att ringa hit nått mer och gör dom det så får hon välja med mig eller dom ,



Av Linn - 29 januari 2008 08:23

jag är död !!!!!!! fan så trött jag är  , kommer inte orka en hel dag i skolan men det måste man så det är bara att gå dit och le ! =)

Av Linn - 28 januari 2008 22:39

Jag trodde alltid att dom var så starka att dom hade ett sånt där dröm förhållande som man drömmer om , ett sånt som varar tills döden. ett sånt som gör att man slipper dö ensam och olycklig. Men jag trodde väl kanske lite väl fel.

Jag trodde att dom var lyckliga tillsammans att dom kunde dö för varndra så som det är när man är kär man vill vara med den andra vad som än händer. Men jag trodde vist fel.

Man tror så mkt man tror verkligen att man vet något så kommer choken besvikelsen sorgen. Det tar tydligen ett tag innan man inser att dom inte älskar varandra att dom aldrig mer kommer att titta på varndra på det sättet dom en gång gjorde. Att man aldrig kommer att se dom lyckliga tillsammans igen. Den smärtan går inte att beskriva i ord den sorgen går inte att förklara det är en smärta som känns inuti än.

Folk kanske tycker att jag är töntig och överdriver , men sån här är jag. Jag tar detta väldigt hårt.

Det här är ingenting som går över efter ett tag utan det här är något man kommer att lära sig att leva med , det kommer ju aldrig bli det samma det kommer alltid att vara anorlunda.

Samma tryghet samma tro samma kännsla kommer den någonsin att komma tillbax?



Man börjar sakta förstå sanningen den sanningen man inte vill förstå man vill inte tro den. Kommer denna smärta någonsin gå över?

Av Linn - 28 januari 2008 17:06

Nu mår jag bättre , sidan jag vaknade på börjar försvinna, Alla mina tankar om allt igår börjar försvinna.

Jag mår mycket bättre nu faktiskt.

Just nu sitter jag hemma hos pappa vid hans dator med min lillebror brevid mig. en mkt söt kille det dära. En 10 årig pojke med namnet Max sött va? :D

Min bror är typ bäst. förutom när han säger att han vill att jag ska dö dårå haha :D

Fast han brukar nog mest skojja om det HOPPAS jag :D haha

Men han är faktiskt väldigt underbar faktiskt , jätte mysigt när vi är hemma hos mamma och dela säng med han FASTEN han sparkar mig och snarkar :D haha

Men jag älskar han iaf.

Men han säger hära att han skojjar om att jag ska dö och att han inte snarkar så alla vet ! Men jag vet sanningen han snarkar det är ju jag som sover brevid han :D hahan


PUSS PÅRE ! =)

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards