Alla inlägg under januari 2012

Av Linn - 31 januari 2012 22:04

Ja som rubriken säger, så känner jag mig väldigt fit! Som Sofia säger.

Idag har vi varit på medley och vart super duktiga.

Körde ett pass affropowerdance, och det kanske inte låter så roligt.

Men jag säger då det, jisses så roligt det var!

Och nu är jag helt mör i både kropp och själ.

Ska bli riktigt skönt att lägga sig och sova om en stund.

Förhoppningsvis slipper man träningsvärken!


Ja, annars har jag inte gjort mycket mer.

I morgon fyller min älskade Jens år!
Grattis till honom lite så här i förskott.

Så då ska vi ha en mysig dag med suchi (stavning?)

och ev. bio! Vi får se! Sen ska han få blåbärspaj med!


Nu har jag även Fredag att se fram emot, då ska vi testa på zumba och se om det är något i vår smak.

Ja, jag tror detta kommer bli kul.

Gillar ju första passet iaf, så man kan ju hoppas att det fortsätter som så!


Nu ska jag krypa ner i sängen.

Hejs,

Av Linn - 30 januari 2012 22:32

Jag kanske skulle sluta vara en sådan grubblare som jag ibland är och istället försöka leva lite mer i nuet.

Skippa matlistor och planera hela livet som är fram för mig.

Jag kan ju göra vad jag vill hela veckan. Jag har ingenting som stoppar mig.

(om man bortser från jobb och studier)

Men jag kanske skulle sluta grubbla så mycket och istället försöka leva mitt liv.

Det kanske skulle bli mitt nya motto?


Nu har jag precis ätit tonfisksallad (igen) Det blev kvar sen middagen!

Mumms så god den var nu när jag mådde lite bättre än tidigare.

Men jag tror inte min mage gillar att jag äter mat sent!

Kanske skulle testa att äta mat tidigare på dagen som runt 4 och sen inte äta något mer förens dagen därpå.

Börjar tro att det är problemet!

För min mage blir jätte skum när jag äter på kvällen.


Eller vaddå, nu planerar jag ju igen! Sluta Linn.

Plus att jag inte tror någon bryr sig om mina magproblem heller för den delen. haha.


På tal om det, att bry sig.

Jag undrar varför man gillar att läsa folks bloggar och facebook status.

Är vi verkligen så nyfikna att man måste veta varje detalj om folks liv.

Som t.ex på facebook läste jag nyss. "Nu ska jag gå på toa, och sen diska innan jag ska sova."

Ja, visst så skulle väl jag också kunna skriva (om man bortser från toa detaljen)

Men hur mycket borde man egentligen behöva veta om alla?

Jag om någon ska väl absolut inte säga något som sitter här på den här bloggen och skriver upp det mesta om mitt liv.

Men det är inte direkt för att någon ska tycka synd om mig, eller uppmärksamma mig.

Utan det är mer som min dagbok!

Kanske egentligen skulle sluta blogga, och facebooka och skaffa mig en dagbok istället.

Kanske inte vore en så dum idee?

För jag menar, hur jävla intressant kan någons liv vara?

Och hur mycket kan man ha att dela med sig av, som inte innebär att man har betalat räkningar, bajsat eller ja vad som helst?


Men alla ni andra som bloggar, snälla sluta inte för jag tycker om att läsa era bloggar.

Man har väl någonting i hjärnan som kallas nyfikenhet.

Med andra ord är jag inte bättre än någon annan. Älskar att gotta mig i andras liv, det är tydligt det.

Men egentligen.. varför?


Jag antar att jag inte kommer att sluta blogga och skriva dagbok istället.

Jag tycker om att blogga av någon lustig anledning.

Det är väl den där biten som kallas för att uttrycka sig själv.

Ähh. Vad babblar jag om?


Och ps. om inte det här är att grubbla vad är då grubbla?

Jag bröt visst mina löften ganska snabbt!

Borde kanske få en medalj för det.


Hej.

Av Linn - 30 januari 2012 21:31

Ja, snyft är nog det rätta ordet för att beskriva mina känslor just nu.

Ont i huvudet så jag tror jag ska explodera. Plus att allt flytt prat om när var och hur gör mig lite orolig.

Jag visste att vi skulle flytta och att det troligen skulle bli ganska snart.

Och jag vet att jag vill flytta med Jens självklart! Inte en dag utan honom!

Men nu ser det ut som vi får gå skilda världar i 10 veckor!

Jens har bestämt att han ska söka sommarjobb i Örebro, vilket självklart är bäst.

Då får han kontakter där igen, och får lättare ett jobb som han kan jobba på för alltid. Eller vad man ska säga.


Jag har ju fått mitt sommarjobb här på mitt älskade tegel. Och jag vill verkligen jobba där en sommar till.

Jag älskar ju det stället. Så jag tackade ja idag!

Känns super bra!


Men det innebär att Jens flyttar till Örebro till sommaren och jag efter sommaren.

Det känns väl lite sådär!

Vi har inte spenderat mer än 3 dagar ifrån varandra på 1 år och 1 månad snart 2 månader.

Nu ska vi vara ifrån varandra i 10 veckor! :O

Eller aa, vi lär väl träffas där i mellan såklart!

Men inte sova med varandra och så! Hjälp!


Ja, så i sommar kommer jag vara hemlös dessutom!

Kommer få bo hos dom som ställer upp. Stackars människor!

Sofia har sagt ja.

Ska prata med pappa i morgon och se om det är okej om jag bor där också, vilket jag är ganska säker på att det är.


Men man blir lite orolig!

Inte för att jag inte ska ha någonstans att bo.

Men ska jag flytta ifrån den enda plats jag bott på?

Men Sofia då?

Pappa och max?

Molle?

Min säng ska jag vara utan i 10 veckor!


Ja, som ni ser är jag förvirrad!

Mest över hur jag ska överleva i Örebro.

Vågar inte köra bil där, är rädd för kolektivtrafik, hittar inte för fem öre, kommer jag få jobb?

Jag kommer dessutom att vara mer mobbad där än här!

Kommer längta ihjäl mig efter min familj och Sofia.


Men visst överlever jag det här!

Detta är bara ett litet steg!


Antar att man skulle kunna säga att jag aldrig riktigt flyttat hemmifrån.
Eller jo det har jag ju, men jag bor så nära man bara kan min familj.

Bor i samma ort och område som innan!

Ja, den här gången blir det verkligen att flytta hemmifrån!

Jisses!


Ja, nej nu ska jag sluta bladra.
Och ni, det är inte så illa som det ser ut!

Det ser ut som jag är totalt skräckslagen och jätte ledsen.

Men så är inte fallet!

Är bara nervös, och lite skräckslagen kanske.


Jaja. Nu ska jag se de sista 20 minutrerna på mitt avsnitt sen ska jag sova.

Mitt huvud värker och jag är trött och ska ha prov i morgon.

Oj, vilken kombination!

Hej.

Av Linn - 30 januari 2012 13:40

I Lördags hade vi besök av Jens familj.
Det var verkligen super trevligt!

Fikade, promenrade, käka mat, spela wii, lekte och tittade på film.

Ja, det var riktigt mysigt.


Igår var det en ritkigt slappar dag, med huvudvärk som vägrade släppa på hela dagen..

Men jag tittade lite på det som jag ska ha prov med. Men dock ytterst lite.

Går inte att fokusera på studier när man har huvudvärk.


Idag har jag också huvudvärk som inte vill släppa. Trotts piller.

Men, i morgon gäller det ju. Så antar att jag ska försöka plugga lite mer idag.

Annars får det gå som det går i morgon helt enkelt.

Ska även snart ta tag i vårat berg med tvätt som vi har liggandes.

Tur att vi kunde få en tvätttid så pass snabbt.

Det börjar att bli lite kris med kläder om man säger så.


I morgon hoppas jag verkligen att huvudvärken har släppt.

För det är provdag då, och sen ska jag på affropowerdance på kvällen.

Ja, vi får väl se hur det är.

Men allt ska man väl uppleva någon gång. ^^


Jag ska försöka muntra upp mig själv lite nu,

Är verkligen inte på bra humör idag, men har dock ingen aning om varför.

Men så kan det väl vara ibland.


Hejs.

Av Linn - 27 januari 2012 11:01

Igår hade vi en hel dag i stan, jag och Sofia.

Hur mysigt som helst.

Köpte träningskläder och mat och lite mer mat.

Ja, det blev en hel dag.

Sen kom vi hem och gjorde taccos med Jens och tittade på nya arne dahl.


En super mysig dag helt enkelt.

Sen gick sofia hem och jag somnade direkt.

Det tar på krafterna att shoppa. det är en sak som är säker.


Idag ska jag  jobba, det är min plan.

Är inte direkt jätte sugen på det men det går nog bra.

Sen ska jag väl plugga en stund, har ju trotts allt prov på Tisdag. Så det är väl bäst att vara redo.

Och sen ska vi väl göra iordning maten iför i morgon också.

För i morgon kommer hela familjen Schollin hit! Ska bli super trevligt måste jag säga!


Jaja, nu ska jag plugga en stund och göra mig iordning för en hel dag på jobbet.

Hejs.

Av Linn - 24 januari 2012 21:14

Jaha, förutom att vara skit förbannad igår så ängnade jag dagen åt att ligga på soffan och tjuta till OC!

Är helt besatt av den serien nu!

Så nu tittar jag på den hela dygnet runt i stort sett!


Idag har jag vart hemma hos Sofia K och pluggat, och pluggat.

Eller det blev inte så jätte mycket gjort, men jag fick många skratt och mycket prat.

Och fick snacka så mycket skit jag ville om skolan!


Idag ska tydligen min lärare rätta mina uppgifter till klockan 23 ikväll.

Ja, vi får väl se om hon gör det eller inte.

Annars ska jag sitta här vid tv:n och titta på O.C vilket är riktigt bra igen!

Fast dock inte bättre än one three hill.


Nej, nu ska jag fortsätta att titta.

Förhoppningsvis blir det inte lika sorgliga avsnitt nu ett tag framöver.


Hejs.


PS.. Mitt temperament växlar snabbt nu förtiden.

Ena stunden arg, ledsen och skit förbannad och ibland även glad!

Tro det eller ej så är jag lite glad ibland. Haha ^^


Hej igen!

Av Linn - 23 januari 2012 21:03

Ursch jag är så arg idag!

Ilskan började direkt när jag vaknade, och så har den bara fortsatt och blivigt värre och värre.

Det enda som gjorde mig tina upp en liten stund, var att jag fick prata med min syster och Linus en stund.

Annars har det vart en skit dag.


Började att jag vaknade på fel sida.

Sen fick jag ett brev från CSn om att min studieplan var fel.

Och sen fick jag reda på att mitt prov inte ens hade skickats.

Och sen fick jag mina böcker som det också hade blivigt fel med.

Ja, vilken bra dag va?

Sen blev det värre när jag fick ringa till kärringen (ursäkta ordspråket) och prata med henne och försöka få henne att förstå hur viktigt det är att hon skickar in mina papper i morgon.

Men hon hade visst inte tid förens på Onsdag!!

Ja, verkligen super bra dag!


Så nu har jag vart nere på b-hallen och köpt godis. Köpte en påse med engelsk-konfekt.

Åt några bitar och nu vill jag bara spy!

Mår illa.

Det är något positivt med den sortens godis, att man inte kan äta så mycket utan att må jätte illa.


Nu ska jag fortsätta min dag på soffan och vara sur.


Ps. jag har klippt mig idag också.

Blev fint, men väldigt kort!

Men det är inte det värsta med denna dagen.

Men allting är fel idag, så är det bara!

Så passa er för mig denna dag kan jag ju säga.
För idag kan jag bli arg för att kastrullen inte står lite mer till höger.
Fråga Jens!

Haha.


Hejs.

Av Linn - 22 januari 2012 11:36

Ja, igår kväll ringde Jens kära vän Thom och fråga om dom fick komma förbi från Örebro.

Självklart fick dom det.

Så dom kom hit, och det slutade med att vi drack.

Vissa drack väl lite för mycket, var knappt han kunde komma ut till bilen sen. xD haha.

Men efter nästan en hel wiskey flaska senare, och nån spya senare så lyckades han ta sig ut.

Så vid 3 åkte dom hem.


Jens har ju någon stark sprit som är grön och tydligen färgar av sig.

Så eftersom vi råkade spilla lite på bordet så blev bordet grönt!

Trodde aldrig vi skulle lyckas få bort det.

Men med svinto, klorin, tvättmedel och diskmedel och en 1 timmas skrubbande så fick vi bort färgen.

Så det blev ganska sent igår måste jag säga.


Men nu är jag vaken och är helt slut!

Jag drack dock bara en klunk typ och sen höll jag mig till vattnet.

Men är trött ändå!

Tror jag är trött åt alla dom andra.


Skönt att vi inte behöver städa idag, det gjorde vi igår innan dom kom.

Så idag tror jag att jag ska plugga en stund om jag nu finner orken till det.

Annars blir det väl en lugn dag.


På tal om det.

Idag när jag gick ut och skulle röka, så satt det en liten fågelunge intryckt i hörnet av våran balkong.

Jag trodde att den var skadad eftersom den inte var rädd för oss.

Så jag och Jens tog ut lite frön till den, så han inte skulle dö här.

Men han åt lite och sen fölg han iväg.

Vi får väl se hur många fåglar vi har på balkongen i morgon.

Risken är väl att det bara kommer att öka, nu när vi har matat en lixom. haha.


Jaja, nu ska jag äta frukost.

Hejs.


Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards