Alla inlägg under januari 2013

Av Linn - 31 januari 2013 16:01

Den här dagen blev inte alls som planerat!
Men den blev bra ändå..
Städade på förmiddagen, sen åkte jag ner och fika och greja. Och nu ja jag och Sofia och Lotta snart in till stan och gå på bio.

Kul att göra någonting annat än ligga hemma på soffan och kolla på serier, spela på telefon och tänka!

Är dock lite besviken att det inte blev något av mina andra planer för dagen! Men jag överlever det också! :)

Nu blir det att ta ett snabbbad innan vi ska åka till Norrköping :)

Av Linn - 31 januari 2013 10:28

Det riktigt pirrar i magen idag.
Jag är glad och känner mig riktigt pigg, fast jag inte somna förens vid 3 inatt och gick upp vid 9.

Jag och Sofia har bestämt att vi ska hyra en stuga en vecka och bara vara där. Gå promenader och så!

Idag ska jag iväg och fika med Sofia.k, vilken ska bli för himla trevligt! En evighet sen sist. Så det ska bli mysigt!!

Det var allt för mig, tack och hej!

Av Linn - 30 januari 2013 18:37

Ja, fy vilken onödig dag. Den har bara varit totalt piss tråkig.. 


Försov mig i morse, skulle ju gå upp så jag var vaken vid 8, om dom skulle komma då. Men som tur var så kom dom inte förens runt halv 11 tiden och då hade jag hunnit vakna. 

Han kolla lite så vi får väl se hur det blir med hyran. Förhoppningsvis så höjs den inte. För då blir jag ledsen må du tro. 

Jag trivs faktiskt bra i den här lägenheten och vill bo kvar här så länge som det funkar. Men om dom ska höja hyrer och grejer så kanske det blir svårt. Men vi får se. 


Annars har jag plockat iordning lite här hemma, och ja bakat har jag gjort i mängder.. så ja det är väl det jag har roat mig med denna dag. 


Får bli en tidig kväll och en lång sov morgon i morgon känner jag. Det behövs.. 


Nej ska göra något vettigt. 

Hej.



Av Linn - 30 januari 2013 00:48

Låg här i sängen oxh grät och tänkte på hur allting kommer att bli. Bara hur det kommer se ut om några månader oroar mig.

Till slut började jag fnittra hysteriskt och kunde verkligen inte sluta!

Har komigt på att så fort jag börjar gråta eller är på väg att börja gråta så börjar jag nysa något hysteriskt!
Bara nyser och nyser.
Undra varför? Haha. Det är faktiskt lite komiskt.

Nej nu ska jag lyssna på mina favoritlåt och sen ska jag försöka stänga av min hjärna, för i morgon måste jag gå upp tidigt. För dom kommer och ska kolla på våran lägenhet då, (mellan 08-15, gillar deras tidsspekulatiober.)se hur mycket hyran kommer höjas med.

Hoppas inte den höjs för mycket för i så fall har jag ännu ett problem att ta i tu med.

Av Linn - 29 januari 2013 22:21

Äntligen så är det Tisdag och det innebär denna gången att jag går på långledighet. Ska vara ledig hela 5 dagar, och vad jag ska roa mig med under dessa fem dagarna vet i tusan. 

Eller iofs har lite att göra i varje fall. 

I morgon ska jag städa och baka och greja. 

På Torsdag ska jag träffa efterlängtade Sofia.K, och fika och snacka skit. 

Och på Fredag fyller Jens år. Vad vi ska göra då, det vet jag inte. Men vi ska väl förbereda inför kalaset på Lördag.

På Lördag kommer alltså Jens familj hit på kalas. 

Och på Söndag ska jag bara vila så att jag orkar med en ny arbetsperiod igen! 


Ja, så det var väl kanske inte så jätte mycket tid över iofs. Men någon dag måste jag även hinna med att tvätta. 

Men det lär jag gott och väl hinna med. 

Känner på mig att innan klockan slår 12 i morgon så kommer jag vara rastlös, uttråkad och orolig igen. 


Ha en bra vecka. 

Hej.

Av Linn - 29 januari 2013 05:50

Ja man kanske skulle köpa sig en dagbok, där man kan skriva ner precis allting som rör sig i huvudet.
Det finns ju saker som man kanske inte vill skriva på bloggen (som visserligen är en forn av dagbok)

Sen finns det saker som man knappt vill tänka på, men som man ändå tänker på. Och att skriva dom kanske skulle göra dom mindre jobbiga och mer verkliga?
Jag vet inte..

Någon som vet var man köper dagböcker nu för tidiges? Har inte ens sett en dagbok på år och dar.

Om ni vill höra en underbar låt så sätt på "passenger-let ger go" man börjar nästan gråta för att den är så bra och fin.
Den låten var det sista jag hörde igår kväll och det första jag hörde i morse.
Så fruktansvärt bra!

Oj fan klockan är nästan 6, måste väl sätta fart om jag ska hinna bli färdig och komma i tid till jobbet.
Sista dagen idag på våning 1, sen börjar jag på våning 3.

Hej

Av Linn - 28 januari 2013 20:01

Att baka gör mig glad. 

Ibland känns livet bara totalt as tråkigt, och vet ni då stället jag mig och bakar, och blir genast på bättre humör. 

Jag ställer mig och bakar, efter ett jobbigt bråk, disktion, tankar eller vad det nu kan vara. 

Och därför blir det att man bakar mer vissa perioder än andra. 

Jag kanske ientligen borde skaffa mig en annan sysselsättning än att baka för att bli glad, annars kommer det här sluta med att jag väger 100000000000 kg för mycket. 

Och det vore ju inte allt för roligt. 


Men just nu fungerar det väldigt bra, och det är roligt att baka, och se hur något blir både gott och fint. 
Det är nog därför jag är så inne på att göra cupcackes, för dom blir så förbaskat fina också. 

Inte bara goda.. 


idag har jag faktiskt inte bakat, men fasen vilket sug jag har haft efter det. 

Men nu är hela kylen fyld med cupcackes, bakade en plåt igår. Det blev hela 12 stycken, och dom har vi bara ätit 3 av. Gissa vem som har ätit två? Jo jag såklart.. Haha. 


Och i morgon ska jag inte baka, för då ska jag raka vägen hem till Sofia efter jobbet och käka middag och kolla på film och mysa. Så mysigt det ska bli... 

Men på onsdag eller Torsdag måste jag baka oavsätt humör. För på Fredag fyller Jens år och det innebär en Lördag fylld med Jens familj från morgon till kväll. Och dom är ju sådana fika galningar. Så då är det bäst att ha fika till en hel arme. ^^ 

Så jag ska göra två olika sorters cupcackes och Jens ska göra sin tårta själv, eftersom han tycker att det är roligt (den ska vi visserliggen inte göra förens på fredagen men ändå) 


Så jag bakar alltså inte bara när jag är ledsen, och det innebär att det blir ändå mera bakning i mitt liv. 

HJÄLP!! 

Måste kanske hitta en annan hobby snart. Eller så får jag baka och gå och bjuda alla grannar eller något, hahha. 


Nej, nu ska jag lägga mig och kolla på Pretty little liars. 


Åh föresten, har läst ut den sista boken nu, femtio nyanser av frihet. Fy fan så sorgligt. Vill bara ha mer.. 

Vet inte riktigt vad som ska få mig att sova om kvällarna nu!! 

Måste hitta någon annan bok men som är minst lika bra. Hmm.. 
Så hjälp med det tack! =)

Av Linn - 27 januari 2013 16:19

Jag älskar att baka, och oftast så blir det cupcakes nu när jag har diverse tillbehör!

I helgen har vi varit hos Jossan i Sthlm och där gjorde vi monster cupcakes som jag blev förälskad i. Jätte lätta att göra med!
(Bilden med dom blå)

Och idag när vi kom hem var jag bara tvungen att baka dom igen, men gjorde om receptet. Hade i oreos kex i botten! Tror dom kommer bli hur goda som helst! (Dom rosa/röda)

Men nu har jag slut på ingridienser så nu kan jag inte baka fler idag. Mitt nästa projekt kommer att bli hallon capcakes med lakrits topping!
Fan så gott!!

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards