Alla inlägg under november 2012

Av Linn - 9 november 2012 06:10

Äntligen är det Fredag och äntligen helg!
Det är så skönt när det är Fredag och man faktiskt är ledig på helgen och säga att nu tar jag helg, det är nog det bästa på hela veckan! ^^

Idag ska jag jobba några timmar och sen ska vi dra oss mot Örebro och hälsa på Jens pappa och högen!
Ska bli riktigt trevligt! Var så länge sen vi träffade dom senast.

Vad vi ska göra i Örebro vet jag inte riktigt men vad det än blir så blir det nog bra.

Jag har komigt på det att jag älskar att åka iväg på helgerna. Även om man inte åker iväg för att göra värsta grejerna men det är så skönt att bara åka iväg och verkligen känna att det är helg.
Fast ibland kan det vara skönt att bara vara hemma också såklart.

Är dock lite nervös för att köra till Örebro idag. Har ju fortfarande sommardäck på bilen :O men säg inte det till någon! ^^

Är på riktigt bra humör idag faktiskt, det är säkert för att det är Fredag! :)

Nej om jag skulle ta mitt bra humör och gå och leta reda på lite små grejer innan jag ska iväg och jobba,
Hej på er!

Av Linn - 6 november 2012 10:12

Känner ett stort behov av shopping och har gjort det ett tag.. 

Det bara brinner i fingrarna, och jag sitter inne på hemsidor och kollar på alla saker som jag skulle kunna tänka mig att köpa bara för att.. 


Just nu är jag lite inne på att köpa nya gardiner till sovrummet. Då tänkte jag att jag skulle köpa julgardiner eftersom det faktiskt är någonting som vi behöver. 

Funderar på hiss gardiner då! Hmm. svåra val! 


Känner också för att gå ut och köpa hem alla julklapparna, då kanske lite av mitt shoppingsug skulle försvinna. 


Så mycket saker man vill ha, det är helt sjukt! 

Fast när jag väl har tänkt efter några gånger så inser jag att det är ganska onödiga saker.. 

Så därför blir det aldrig någonting inhandlat! 


Idag är det i varje fall Tisdag, och jag sov ända tills jag vaknade idag vilket var otroligt skönt. 

Dock vaknade jag redan halv 10, men det är ganska lång sovmorgon om man i vanliga fall går upp runt 5. 
Så det var underbart! 

Idag är jag ledig, och vet inte riktigt vad jag ska roa mig med denna dagen. 


Ska simma, och sen ska jag göra biffar, det är väl typ det än så länge. 

Kommer säkert på 100 saker till att göra när jag väl har komigt igång med dagen lite mer. 

Ja, nej det är väl kanske dags att sätta lite fart med dagen. Kan ju åtminstone klä på mig lite. 

Sitter här i köket i morgonrock bara myser! 

Ska först ta och äta lite frukost. 


Hoppas ni får er bra dag. 
Hejs.

Av Linn - 5 november 2012 21:12

Denna gången har jag så höga krav på mig själv, har skrivigt världens pepplista till mig själv!!
Och det faktum att jag har sagt till mig själv " att jag ska klara det " ca en triljon gånger under mina 21,5 år gör det hela inte direkt lättare.
Känns som jag sagt det så många gånger, så hur äe det möjligt att jag ska klara fet denna gången?
Men jag ska kämpa, och jag har min pepplista så förhoppningsvis ska det gå denna gången!
Än så långe har det gått riktigt bra!!

Ikväll har jag och Jens haft en riktigt mysig kväll i varje fall.
Jag gjorde potatisgratäng med fläskfilé med mögelost på! Och till det så hade vi blomkål och sparris! Mumsigt värre!
Så såg vi på den nya Johan Falk filmen som var hur bra som helst. Så vem kan klaga på denna mysiga kväll/ eftermiddag.

Ja annars rullar livet på som aldrig förr. Fasen vad fort tiden går, snart jul igen!

Jag jobbar och kämpar och hoppas att jag ska få ett fortsatt vikariat efter det här som är slut den 15 januari.. Så vi får hålla tummarna och fortsätta kämpa i några månader till!

Nej nu ska jag gå och lägga mig. Är rätt trött ska jag ärligt erkänna. Är imponerad över att jag inte redan sover!

Puss och kram. God natt.

Av Linn - 5 november 2012 06:23

Åh vad jag saknar värme!!
Skulle kunna ge hur mycket som helst för en vecka med sol, bad och god mat!

Hmm.. Undra när och var våran nästa resa bli. Synd att Jens inte gillar att planera lika mycket som jag gör.

Av Linn - 4 november 2012 05:53

Jag och min kära vän Sofia har en så bra plan. Vi ringer alltid och väcker varandra på morgonen, när vi båda ska upp!
Inatt var jag dock väldigt trött när jag var uppe på toa och insåg att jag inte skulle orka gå upp vid 5, och skulle skicka ett sms om att hon skulle väcka mig kvart över!
Att hon förstod vad det står tycker jag är ett under!

Av Linn - 1 november 2012 19:51

Att köpa en dator med hdmi, kan vara det bästa köpet jag gjort på riktigt länge. 
Är hur nöjd som helst. 

Så den senaste tiden har jag tittat påå väldigt mycket film via datorn i tv;n. Hur skönt som helst. 

Slippa  få nakspärr xD 


Idag har jag varit duktig och städat lägenheten, tvättat och handlat. 

skönt att ha allt det där gjort när man går på att jobba hela helgen i morgon. 



Ikväll har jag och min älskling haft en riktig myskväll.  

Vi lagade god mat pressad potatis, rökt kalkon, sparris och rödvinsås. 

Hur gott som helst. 

Och så kollade vi på en ganska rolig film. 

Ja, en toppen mysig kväll har vi haft. 



Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på några avnsitt till av drop dead diva som är en super rolig serie som jag har börjat kolla på. 

Eller a jag har kollat på den ganska länge, men bra är den. 


Ha en bra kväll alla. 


Puss o hejs.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards