Alla inlägg under december 2011

Av Linn - 31 december 2011 17:18

Jaha, då var det nyårsafton!! Om en stund ska vi dra oss iväg till Jens vänner för att fira nyår med dom! Vilket förhoppningsvis blir trevligt! Blir nog roligast som för Jens, men jag ska göra mitt bästa för att få en rolig kväll jag med. Igår när vi kom hit så åkte vi raka vägen hem till Jens farmor och farfar för att leka ch mys med Niklas! Man måste ta alla möjligheter som man kan få när det gäller de där så charmtrollen. Sen käka vi taccos och myste! Blev dock en tisig kväll för mig som inte mådde bra! Men känner mig mycket bättre idag, så det här ska nog gå bra! Nu ska jag börja göra mig oordning! Man vill ju vara lite fin iaf! Hejs.

Av Linn - 30 december 2011 11:10

Ja denna veckan har det minsann varit full fart också!

I Tisdags var jag med Max hos tandläkaren och så kom på mamma hit också!

Så den dagen var vi en sväng på Viberga och handlade till vårat julfirande som vi hade dagen efter.

Sen kom Jossan, Linus, Göran, Mathias och Max hit och så käkade i pizza.

På kvällen kollade jag och mamma på film och hade det mysigt.


På Onsdagen åkte vi först till stan, jag mamma, jens och max. Och gick i affärer.

Handlade hem två nya och snygga soffkuddar och smink från make up store.

Sen när vi kom hem så kom Jossan, Linus, Mathias, Göran, Pappa och Max hem hit och vi bytte julklappar.

Jag och Jens fick en ny pläd till soffan, en matberedare, en film och sen fick jag en klocka som jag ska ha på jobbkläderna (av mamma.)

Vi fick en inspelningsbar dvd (av pappa)

En stekpanna (av göran)

en kokbok, en låda med kryddor och vinäger mm, och ett present kort på make up store, och ett kort på Linus ( av Jossan, Mathias och Linus)

Sen blev det middag med alla. Det blev super gott, (plockmat)

Och självklart glass till efterrätt.


Och igår var vi i badhuset! Ojojoj, vad vi lekte. Lillkillen var som ett vilddjur i vattnet.

Och kul var det.

Sen blev det lunch på olerys (stavning?)

Sen iväg och handla lite till middagen och kvällsmyset..

På Kvällen såg jag och mamma och Jens på film och käka godis. INte dumt alls.


Idag åkte min mamma hem.

Och idag ska vi dra oss iväg till Örebro igen!

Ja, det är full fart.


Men först måste jag och Jens iväg och inhandla allt som vi ska ha till min födelsedag.

För handla hinner vi nog inte göra innan jag fyller annars. Haha.

Fast det är roligt när det händer lite måste jag säga.

Men jag är helt slut!

Ska bli skönt sen när man får vila upp sig lite efter nyår där!


Nu måste jag göra mig iordning för att kunna åka och handla.

Hejs.

Av Linn - 27 december 2011 07:20

Ursch vilken storm det är ute.

Det är ínte trevligt för fem öre. Trött är jag också, som ett djur!

Skulle egentligen ha tagit sovmorgon idag, eftersom vi kom hem sent och sen skulle packa upp och greja.

Men istället så blev det gå upp klockan 7, för att köra Max till Norrköping där han ska till tandläkaren.

Roligt värre!

Är helt slut, och det stormar som fan ute!

Och här sitter jag!!


Idag har jag och Jens lite att pyssla med!

Vi måste dammsuga av lite här hemma, och sen måste vi handla och greja.

Och sen kommer mamma hit idag också!

Ja, det blir full håll igång idag också!


Måste säga att jag faktiskt ser fram emot att det snart är nytt år.

Så vi får sova ut och vila upp oss ordentligt! haha.

Det har blivigt många nätter i sandviken med sena kvällar, vaknat många gånger på nätterna och tidiga mornar.

Så det var skönt att komma hem till sin egen säng.


Nej, nu ska jag ringa pappa och säga att jag är uppe så han slipper oroa sig, efterosm jag ska köra Max.

Hejs.

Av Linn - 25 december 2011 19:37

Ja igår var det julafton, den stora dagen! Den såg ut som så att det blev gröt frukost, sedan en promenad till lite affärer och då. Sen hem och äta lutfisk. Sen blev det Kalle anka och julklapparna! (julklapparna tog 2,5 timma) så många klappar var det minsann! :) Sen blev det julbord på det! Och på kvällen blev det mys vid tv:n. Idag var den största dagen i mitt liv, haha. Hade min debut i skidor! Jag Ramla inte i backen, men jag kunde inte stå på benen när vi var på plan mark! HahaIlla!!Sen har vi käkat Jansson och lite så idag och om en stund blir det att duka framPokergrejerna, för här ska splas. Jag ska vinna! Inte så troligt att jag vinner iofs men det är kul ändå! I morgon vet jag inte riktigt vad som händer och sker! Eller vi ska säkert på en promenad och äta lite och sedan börja hem resan! Får se om vi åker direkt hem till Finspång eller om vi får övernatta i Örebro. Ja sånt vi får se! På Onsdag blir det julfirande med min familj! Då ska alla komma hem till oss och äta mat och ge julklappar till alla som man tycker har vart snälla. :) Nej, nu ska jag vara lite mer social! Hejs. Ps. Inte långt kvar tills jag fyller år! Så glöm inte bort att ge mig paket då med! Hihi.

Av Linn - 23 december 2011 09:53

Jens ligger och sover, och jag sitter i soffan och har inget att göra. Så tänkte därför att jag skulle berätta om våran dag igår som vart helt underbar! Morgonen=. Inte så underbar, tjaffs så det stod härliga till. (vi var nog lite trötta) Sen bilresan var trevlig en jobbig. Halt och ganska mörkt.Sen när vi kom fram fikade vi och sedan drog vi till marieberg, för Micke var lite efter med sina julklappar! :) Så där köppte jag strumpbyxor, linnen och en jätte fin mössa. Var där tills dom stängde vid 8, sen drog vi iväg till en finare resturabt och käka mat, och blev där till 10. Sen hem och spela rita och gissa som Ann-Sofie fick av oss i födelsedags pressent i går, fast det är länge sen hon fyllde. Ja den blev hur som helst en rolig,mysig och trevlig dag! :) Nu tror jag att mina jul känslor har börjat komma. Eller nej. Jag börjar bli pirrig i magen över vad jag får mer! Men det är nästan samma sak.I eftermiddag ska vi åka till sandviken!Det var allt för mig! Hejs.

Av Linn - 22 december 2011 10:43

   

Jaha, idag är det dags för oss att dra oss emot Örebro.

Sen i morgon blir det att åka till Sandviken och fira julen där.

Ja, det blir full fart.

Och tid för att skriva lär jag inte ha..

Därför passar jag på att önska en god jul redan idag!


Längtar efter lilla Niklas! Hoppas han kommer ihåg mig bara, är lite orolig för det faktiskt. Jag vill att han ska sakna mig lika mycket som jag har saknat honom.

Fast det går nog inte. Men han kan väl ha saknat mig lite iaf tycker man ju!!

Ojojoj, vad jag ska leka!


Det bästa med den här julen är att det blir så mycket lek, på julafton, dagen efter julafton och dagen efter det blir det leka gärnet med Niklas.

Och sen när jag kommer hem den 27, blir det leka med Linus både då och den 28 och kanske till och med den 29, det är ingen som vet?

Men mycket lek blir det minsan!

och jag kommer nog njuta mer än barnen av det!


Den 25 ska jag åka skidor! HJÄLP!

Utan termobyxor, för det äger jag inga, så frysa ihjäl lär jag ju också göra!

Men om jag dör i backen vilket är väldigt troligt antingen av köld eller av att jag ramlar, så ska ni veta att jag tycker om er alla!!

Eller ja, det kan jag ju inte säga. Har ingen aning om vilka som läser min blogg.

Min värsta fiende kanske läser. Men nästan alla iaf!!

Hälsa pappa och Max att jag tycker om dom för dom läser då minsan inte min blogg! ^^


Nej, nu ska jag ta och väcka Jens, sen käka frukost och packa väskan och börja bära ut till bilen. 


ps. har fortfarande inga julkännslor! Men dom kanske kommer när man får leka av sig med Niklas i morgon?

 Eller så kanske dom kommer när jag får öppna mina paket!

Glöm inte bort att jag fyller år snart!

Önskar mig ett hus, ett slott och varmt året om!

Det är väl inte för mycket begärt?

Slottet kan vi hoppa över om det blev för mycket.
Skulle säkert inte våga gå in i det iaf, men ett hus och varmt året om kan jag väl få? Snälla!


Hejs.


Av Linn - 21 december 2011 20:29

Nu har vi äntligen börjat med julen, har faktiskt till och med fått lite julklappar.

Vi fick i veckan julklappar på posten från jens familj.

Jag fick ett badlakan, vantar, trisslotter och pengar.

Jens fick badlakan, kallsonger, trisslotter och pengar.

Inte dumt alls.


Sen idag var vi hemma hos Sofia på lite julfika!

Det bestod av chokladpudding, och julklappsbyten.

Hon fick massa ljus och ljuslyckotor och en PARADIS ask av oss.

Och av henne fick jag en korsett, och Jens fick en massage grej till ryggen som vi ska inviga ikväll.


Sen när vi hade vart där så åkte vi raka vägen hem till pappa och käkade middag och kollade på film och bytte även julklappar där också.

Inte alla dock, utan bara dom som man i vanliga fall får på julaftonsmorgonen.

Jag fick en PARADIS ask, och en ask med after ehigt och Jens fick en choklad ängel.

Pappa fick chokladlikör godisar och Max fick en paradis ask han också! (det ger vi varandra varje år jag och max)


Ja, det är väl det vi har hunnit med idag.

I morgon ska vi väl packa på förmiddagen och sen bege oss mot Örebro vid 14 tiden!


Har dock inga julkännslor nu heller, men dom kommer väl så småning om får vi hoppas.


ps. Fick världens finaste julkort av Stefan och Niklas. Massa fina bilder på den lilla prinsen Niklas!
Det fick självklart bästa platsen på kylskåpet! =)



Av Linn - 20 december 2011 20:40

Sitter på jobbet och gör mitt sista arbetspass för denna månad. Nu har jag inget jobb förens den 5 januari'!

Och det känns kanon bra ska jag säga er! Så nu kommer jag att få jullov!

Så jag sitter faktiskt och lämngtar hem något fruktansvärt!

Sen har jag ju sovigt 13 timmar inatt vilket också satt sina spår. Jag är inte ett dugg trött ikväll. Så när jag kommer hem ska jag tända alla ljus, sätta på en film och mysa med min älskade Jens i soffan!

Tack gode gud, för att jag har min Jens. Vad skulle jag göra utan honom?

Älskar honom galet mycket..



Nej nu ska jag väl kanske arbeta vidare. Göra det sista innan jag ska gå hem!

Hejs

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards