Alla inlägg under december 2011

Av Linn - 11 december 2011 19:44

Vilken underbar helg, ja det har det verkligen varit.

I Fredags åkte jag och Jens till stockholm, då åt vi god mat och tittade på tv och lekte lite och så.

Och sen på Lördag var det våran stora barnvakts dag åt den finaste pojken Linus!

Ja, det var en helvild dag.

Vi började med att äta lunch, gick på promenad, lekte med lego, lekte med bilbana, lekte ja alla leksaker, sen blev det film och sagor.

Sen gick vi och köpte pizza, och sen hem och åt den och popcorn och drack festis och tittade på film, och lekte med alla leksaker.

Men han ville inte sova innan mamma och pappa kom hem så vi fick leka till halv 10 typ. Men det gick så bra så.

Han blev väl dock lite övertrött där framåt halv 9, när han inte ens hade sovigt middag.

Så det blev en vild kväll. Men väldigt rolig.


Och idag har vi vart lite på stan och tittat och sen käkat lunch och sen var det dags för oss att åka hem.

Och när jag kom hem satte jag mig här vid datorn och plugga.

Och plugga har jag gjort ända tills nu.

Tror jag ska ta mig en paus, eller kanske till och med sluta plugga för ikväll.

Har ju faktiskt ingenting som jag måste plugga på egentligen.

Det är bara en kurs som dom har lagt in som jag kan plugga på om jag får lust under jullovet.

Men jag blir nog lite undermedvetet stressad av att ha den liggandes där och inte vara färdig.

Eller jag vet inte.


Jaja, nu ska jag snart lägga mig och läsa en stund och sedan ska jag ta och sova.

Jag är helt slut efter denna helgen.

Det tar på krafterna att vara barnvakt, undra om Linus är lika trött som mig och Jens idag?


Jens kom nyss in till mig "Det känns som klockan är 2 på natten eller något, jag är helt slut! "

Haha, Ja. Så är det att vara barnvakt!

Men jag hoppas vi kommer få vara barnvakt många fler gånger.
För det var helt underbart!


Hejs.

Av Linn - 8 december 2011 14:43

Ja, denna veeckan så har det varit fullt på schemat.

Vi var i Ullared måndag och tisdag och handlade så det bara brände i plånboken.

Men det var väldigt roligt och mysigt.

Hade hyrt en stuga som var väldigt mysig.


Igår var jag och jobbade.

Och idag har vi ängnat oss åt att skriva julkort, slå in julklappar och sätta upp julgardiner.

Sen ikväll ska jag iväg och arbeta igen. =)

Loveley!


I morgon så ska vi åka till Stockholm!

Ska vara barnvakt åt min lilla prins!! =)

Ska bli underbart roligt!


Av Linn - 5 december 2011 08:24

Vilken helg jag har haft. Herregud!

Jag jobbade från torsdag till fredag, så i fredags var jag helt död.

Låg typ bara hemma på soffan och ville helst av allt försvinna.

Lämnade iaf min bil hos Göran så att han kunde ladda upp mitt batteri.

Vilket kan vara bra när man ska åka ända till Ullared idag.


I Lördags började jag vid halv 8 på morgonen så jag fick gå till jobbet eftersom jag hade lämnat bilen hos Göran då.

Sen gick jag hem vid 1.

Och sen hämtade jag bilen och lite så.

Vid halv 5 skulle jag tillbaka till jobbet, men på vägen dit med min kära bil, så fick jag slut på bensin.

Jätte kul!!

Jag fick ju såklart panik i bilen, innan jag fick upp den till jobbet.
Ursch, så hemskt det var.

Men lyckades iaf ta mig fram ända till parkeringen på jobbet, så fick jag ringa varenda människa jag kände.

Som tur var så var Alex min lilla ängel snäll och kunde komma till jobbet vid halv 9 när jag slutade och hjälpa mig att köpa bensin som jag kunde fylla på med i min bil innan jag fick åka och tanka på riktigt.


Och igår var jag iväg på Betaren och jobbade från 7-13, ja stressigt som fan var det.

7-11 var super stressigt, och sen var det lungt till kvart i 1, och sen började allt att hända.

Så fick bli lite övertid där.


Men när jag väl kom hem var jag så trött att jag trodde att jag skulle dö..

Så blev inte mycket gjort igår hemma inte.

Beställde biljetterna till Stockholm, och sen låg jag mest på soffan.


Idag däremot ska jag och Jens snart sätta oss i bilen och åka till Ullared tills i morgon.

Ska bli super mysigt.

Vi har hyrt en stuga som vi ska sova i inatt också.

Super mys!


Nej, nu ska jag sätta igång och göra mig iordning, vi ska väl ganska snart ta och bege oss mot Ullared!

Och en himlans massa shopping.


Hejs.

Av Linn - 2 december 2011 11:43

Jag som inte skulle sova när jag kom hem från jobbet. haha.

Ja, det gick ju bra.. Sov till halv 12.

Tur att jag armbåga Jens i huvudet då, annars hade jag nog inte vaknat än på ett tag.

Ja, men nu är jag iaf vaken! TUR!!

Och förhoppningsvis så kommer jag att kunna sova inatt ändå.

Det är bara att hålla tummarna på att man kan det, annars vet i tusan hur jag ska komma upp i morgon..

Är ganska nervös för morgondagen och hur jag ska kunna vakna.
Men förhoppningsvis så ska det väl gå bra!



Nej nu ska jag ta och vakna till lite. Det lär väl ta typ hela dagen för mig att vakna idag.

Brukar vara så!

Men jag har en skön soffa så det gör inte så mycket.

Hejs.

Av Linn - 1 december 2011 18:47

Här sitter jag med nästan lite panik i  mitt bröst, på hur jag ska orka vara vaken i 24 h och 10 minuter till innan jag ska sova.

Plus att jag redan vart vaken i 5 timmar.

Hmm.. Börjar känna stressen och tröttheten komma inpå mig redan nu!


Anledningen till att jag måste vara vaken så många timmar är för att jag ska jobba inatt, och i morgon är det dumt att gå och lägga sig eftersom jag ska jobba på lördag redan klockan 7. Och  jag är rädd för att jag inte ska komma upp i tid.

Därför var min plan att vara vaken hela dagen i morgon då..

Får väl se om jag lyckas eller inte.


Ska till Göran en sväng med min bil i morogn också.

Ska lämna den där, eftersom den inte verkar vilja gå som jag vill.

Så jag måste dessutom gå till jobbet hela helgen.

Inte roligt...

Men det är lika bra, eftersom på Måndag ska vi till Ullared och det är inte så kul om man skulle vara tvungen att gå dit! ^^


Jaja, nu ska jag kolla om jag fått några roliga mejl, annars ska jag väl bara slappa fram tills jag ska åka och arbeta!

Hejs.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards