Alla inlägg under december 2008

Av Linn - 17 december 2008 13:35

Idag så fick jag reda på att jag även fick godkänt på nationella provet i matte. =D Så nu är jag dunder glad, det trodde jag fan aldrig att jag skulle klara ännu mindre i matte än vad jag trodde i engelska, och jag klarade dem båda två. SKÖNT !!! =D Men jag har ändå ett matte prov att göra klart, men va fan det kommer jag att klara. jag fick ju godkänt på nationella så vad har jag att vara besviken på nu? :D


Jag gick hem lite tidigare från skolan idag, en timma om man ska vara exakt, jag har så himla ont i mina öron, Känns lite som att jag är på väg att få en öroninflamation, men det får vi väl hoppas på att det inte är utan att det bara är på grund av förkyldningen.

Jaja. jag är ganska glad ändå trotts att jag har jätte ont. Jag har ju trotts allt klarat båda nationella proven som har varit som en klump i min mage av oro, nu när den försvann så försvan säkert 30 kg av min kroppsvikt. Haha, nej vars. (Om det ändå vore så väl)

Jag känner mig väldigt lättad iaf. =)



Hejs.

Av Linn - 16 december 2008 18:35

Jag fick tillbax mitt nationella prov i Engelska idag, och jag fick G !!!! Det trodde jag aldrig.. Så jag är väldigt lycklig, för det innebär att jag får godkänt i engelska, =D Så nu mår jag mycket bra. Och som belöning så fick jag 100 kronor av pappa vilket som blev ännu bättre. =D



Idag är det dagen då vi hade tv julbord under samma dag. Och vårat julbord med klassen var jätte gott och ganska mysigt med, INNAN våran lärare Lena fick damp och börja skrika till två i min klass. Den ena var dum i huvet och skulle hålla käften och den andra var jätte trög och kunde minsan inte tänka... :S jävla cp kärring säger jag bara!!

Och inte nog med det, sen helt plötsligt vart hon ledsen och gick hem.. SMART !!! Där stod vi med en massa mat och inte viste vad vi skulle göra. Men det vart bra ändå, så det vart ganska mysigt.


Sen efter två lektioner så fick började nästa julbord, som var ganska gott det med, fast inte lika gott eftersom det bara var två timmar sedan man åt det första, men det gick i ändå. =P


Så denna dagen har varit både helt sjuk eftersom man vart ganska så arg när Lena började härja om allt och ingeneting, och sen har den varit helt underbar då när man fick reda på att jag vart godkänd i engelska, vilket inte var väntat.


I morgon är det dags för ännu en skoldag, men en helt vanlig dag dessvärre. Men jag slutar 20 i 2 vilket ska bli skönt iaf! =)

Jag längtar väldigt mycket till julafton nu när vi har slagit in julklappar och sånt där idag. Och idag ska vi även göra det sista julgodiset (dajmen som jag inte orkade göra igår) här hemma hos mamma och sen i morgon ska vi iväg till pappa och julpynta och greja, och sen ska göra godis även där fast på Fredag, det ska bli dunder mysigt, där hemma ska vi göra dubbelt så många sorter som här och mysa hela dagen. PLUS att det är jul-lov på fredag med, kan det bli mycket bättre? =)


Nej nu ska jag sluta skriva och ta mig en dusch innan vi ska göra dajmen.. =P

Hejs.

Av Linn - 15 december 2008 18:13

Idag har det varit en helt vanlig skoldag och en helt vanlig hemma dag, äta mat, röka och leka med Sofia och inte mycket mer lixom. Det är skönt nu när det har varit så fullt upp ett tag.

Vi får väl se om jag och max kanske ska göra ett nytt försök på dajmen ikväll men jag vet inte om jag orkar det asså, jag känner mig ganska trött faktiskt.


I morgon däremot så kommer det iaf inte vara en helt vanlig skoldag, det börjar bra, dagen börjar med en sovmorgon till halv tio vilket aldrig är fel, men sen så ska jag gå till skolan och äta julbort med klassen, ett sånt som vi själva betalar och ordnar med, sen efter det har vi engelska och fritidskunskap två helt vanliga lektioner men sen på sista lektionen är det dags för julbord ännu en gång. JAG KOMMER ATT VARA DUNDER MÄTT när jag kommer hem i morgon! =O


Sen får jag gå hem och lägga mig och sova, för då behöver jag inte göra nått mer eftersom ätit mat har jag ju redan gjort i skolan, bra va? hehe.


Fast just nu vill jag bara ha fredag, när man får jullov sen ska jag åka till viberga och möta Sofia för då ska vi handla godis och sen hem till pappa och göra allt julgodis, och där hemma gör vi inte lite kan jag tala om :P
Men mest vill jag nog ientligen ha tisdagen den 23/12 när jag och Sofia ska åka in till Norrköping riktigt tidigt och äta frukost där och sen ska vi kolla om vi hittar de sista julklapparna och även äta kina mat, och byta julklappar med varandra eftersom vi inte kan träffa varandra på julafton detta år. Det ska faktiskt bli en jätte mysigt dag. Och sen är det klart att man längtar efter den dagen eftersom det snart är jul då =) Hehe.


Nej men nu ska jag klä på mig kläder efter mitt varma bad, och sen ska jag nog lägga mig och titta på film en stund eller ska jag ge mig på dajmen , jag har beslutsångest :P hehe.

Hejs. 

Av Linn - 14 december 2008 20:53

Idag har jag haft fullt upp, pyntat med tomtar i huset och sen åkte jag iväg och jobbade i 4 timmar och sen efter det så kom jag hem och skrev julkorten som vi ska skicka på Tisdag, och sen har vi gjort knäck och sen skulle vi göra dajm med men den vart stenhård så den var bara att kasta. Men vi får göra den på ett nytt försök i morgon.  


Vi sitter just nu och tittar på hjälte galan och så var det en liten flicka som skulle förklara vad ordet modig bettyde och det var ett så himla sött svar som var:

"Om man sitter fast i ett träd så är man modig" =D

Det tyckte jag var gulligt faktiskt.

Haha, nu är det en familj som är framme och berättar om sina upplevelser om någon brand jag lyssnade inte så noga, men det var även en liten kille med som var med, och han började dansa där framme. Det såg jätte kul ut. Hehe.


Nej nu ska jag ligga ut för nu börjar Walander Hemligheten som faktiskt är kanon bra. Hejs.

Av Linn - 14 december 2008 10:15

Igår skrev jag att det var tredje advent jag trodde nog det var söndag igår eller nått.

Men ivilket fall så är det söndag och det innebär att det är tredje adven idag.

Idag ska det julpyntas lite och sen iväg och jobba ett tag.

Men man kanske ska börja med att klä på sig och äta frukost och sådana saker? Låter ganska smart faktiskt.


Nej om man skulle sätta igång så man säkert hinner med allting som jag sa att jag skulle göra innan klockan är för mycket. =)


Har alla haft en bra hel? =D
Puss och Hej.

Av Linn - 13 december 2008 15:47

Idag har jag haft fullt upp. Från 05.00 till 10.00 så var jag och jobbade, sanda och salta så att folk inte skulle halka. 

Sen när jag kom hem gick jag självklart och la mig en stund, och sen från klockan 12 tills nu så har vi haft full fart med godis baket. =D Än så länge har vi gjort toffife, marsipan och marsipan i choklad och tryffel och sen när mamma kommer hem från affären ska vi göra knäck och mormorskola.

Så det är full rulle med julen här hemma.


I morgon så är det tredje advent med, det börjar närma sig julafton. Så i morgon ska vi pynta med tomtar och sånt, =D När vi har gjort det klart så ska jag iväg och jobba igen, skotta snö, sanda och salta..

Det är bra för min plånbok detta, eftersom det är helg ger det extra mycket med.. ALDRIG fel med det.


Nej nu ska jag vidare och fortsätta städningen efter det baket vi hgar hunnit med men ha en bra dag. hejs.

Av Linn - 11 december 2008 18:39

Nu har vi haft vårat andra pepparkaks bak hemma hos mamma, =)

Mycket mysigt faktiskt.

Musse tyckte ochså att det var väldigt intressant med pepparkaksdegen som låg på bordet, men specielt god var den dock inte enligt honom. Hehe.


Nej nu ska jag väl gå in och titta lite på tv, känner att jag snart ska sova jag är helt slut.... Ursch så trött jag är. Och det är väl bäst man är pigg imorgon när jag ska ha matte prov igen och ska in till tandläkaren och sådär med mamma, sen ska vi även festa till det lite med chokladpuddig och annat gott i morgon =) Myspys. Sånt får man unna sig nu när det börjar närma sig juletider. Och även JAG!!! jag tar inte så hårt på bantningen nu när det snart är julgodis och julbord och allt vad det nu är, jag tycker man ska få njuta av julen för den är faktiskt bara en gång om året och den ända gången det är ska man väl ändå få njuta av det rejält? Utan att ha dåligt samvete? Och sen köra hårt efter julen! Det tycker jag var skit smart =D


Nej men nu ska jag faktiskt sluta detta blogg inläg och gå och se efter vad de andra i familjen håller på med.

Hejs,

Av Linn - 11 december 2008 07:11

Åh nu är det Torsdag morgon, jag är jätte nervös inför nationella i matte idag.. Ursch.. bara 50 min kvar nu, sen ska jag göra det. KUL :O

Jaja det får bli som det blir. ÖNSKA MIG LYCKA TILL!!



Åh snart är det söndag och då ska vi göra julgodis här hemma. Åh så mysigt. Jag var bara tvungen att ringa till Sofia igår och fråga om hon ville vara med och det ville hon.. Jätte mysigt och got ska det bli :D


Nej nu ska jag titta på julkalendern. Hejs. =D

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards