Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Linn - 24 mars 2008 15:12

Idag har jag tänkt mycket på det där med att vara lycklig.


jag har komigt fram till att jag är en sån där människa som oftast tänker på allt dåligt som händer överallt. Inte bara saker som handlar om mig själv utan om precis allting. Och jag har kommigt fram till att det är väldigt tragiskt.

varför tänker man inte bara på sånna saker som gör en glad ,

sånna saker som man faktiskt har inom sig.

Istället för att älta allt dåligt fram och tillbax. Man kommer ändå inte på någon lösning på alla problem som finns.


Jag menar jag har hur mycket som helst jag kan vara lycklig över istället för att gråta för det som händer som inte går att få bra igen.

Visst man har rätt att vara ledsen men jag har varit det väldigt länge och jag är ganska trött på att vara den deppiga, jag menar folk kommer inte orka att lyssna på allt tråkigt jag har att berätta om snart. Och därför kommer dom att tröttna på mig, Och det vill jag verkligen inte.


Jag har min familj och dom bryr sig om mig och det är underbart för mig.

Jag har min bästa vän Sofia , hon bryr sig om mig lyssnar på mig och det är den bästa gåvan man kan få. "en bästa vän"

Jag har en underbar pojkvän Jens , han är för go han.

Jag har min hund Molle som jag alltid tjatat om att jag ville ha och jag har honom.

och jag har så mkt mkt mer som jag kan glädjas åt istället för att tänka på det dåliga.



Skärpning Linn. Tänk på allt bra istället innan du går sönder.

Det är precis vad jag ska göra. Och nu har jag faktiskt bett om hjälp med.

Så nu är det bara att skaffa sig lite vilja och klara av det så kommer jag att bli som jag alltid varit.



sen har jag även tänkt mycket på det där med att veta vem man är ! Hur fan vet man det ientligen?  Man kanske bara ska vara och inte tänka på det så kanske man tillslut förstår vem man själv är. Det måste ju vara den konstigaste saken man kan tänka på ientligen!

Asså tanken vem är jag ? Är inte det bara för sjukt ientligen.

Man är ju den man är helt enkelt, den man är dag ut och dag in det är väl den man är. Även om man inte vet vilken roll man har , jag menar alla lär väl ha en roll i livet ? Vi måste väl finnas av någon speciel anledning ?

Av Linn - 24 mars 2008 12:07


Namn: Linn
Hur lång är du? Jag vet inte ,
Vad vill du bli när du bli stor? Dagisfröken
Vad pluggar du? barn & fritid 
Har du långt hår? Nej men jag kan få

Vilken hårfärg har du? blont 
Sminkar du dig? Ja då , om jag hinner , orkar och har lust
Dina rädslor?  Spindlar , ormar & vakterna i gamla stan (stockholm)  
Favorit film? Wallander & Beck
Gillar du någon? Ja

FAMILJEN
Bor dina föräldrar ihop? Nej
Vem är bäst, mamma eller pappa? Båda är lika bra, 
Hur många syskon har du?  2
Vad är det senaste du sa till din pappa? Okej vad bra. 
Vilken mat lagade din pappa senast? allt som var på påskbordet
Hur många ställen har du bott på? 4
Vem i din familj stör du dig mest på? Jag vet inte olika varje dag.
Vilken familjemedlem är snällast? Min syster & bror
När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Igår jag & max spelade monopol. jag förlora:/

KOMPISAR
När var du senast med nån kompis? igår
Vem sov du hos senast av dina kompisar? Jens
Har du kysst nån kompis? Varje dag
Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? jag fattar inte riktigt detta! 
Vem har du varit kompis med längst? Sofia.
Vem känner dig bäst? Sofia
Längsta tid du varit osams med en kompis? Oj , jag vet faktiskt inte.
Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det? Ja , kanske det beror på hur mkt jag hatar den. haha
Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Ja , fast det brukar aldrig bli nått av det tillslut så både ja & nej

KLÄDER
Vad har du på dig idag? just nu någon ful tröja och mjukis byxor , ska snart duscha.
Har du bytt om idag? Nej , jag ska nog göra det snart.
Favorittröja? Nej men jag kommer nog snart att få det , ska bara få mitt studiebidrag först.
Sexigaste klädesplagget på andra könet? Ojojoj det var svårt. Inte en aning
Har du gett bort kläder nån gång?  Jadå 
Har du ångrat ett klädköp nån gång? Ja ganska ofta faktiskt.
Har du handlat kläder genom internet? Jadå.
Fulaste plagget andra könet kan ha? typ jätte jätte taita korta tröjor (sånna som slutar percis under naveln) 
Vad använder du för skor? Olika , kan gå i vad som helst typ.

VÅGAR DU
Skrika åt dina föräldrar? Ja
Klä dig annorlunda? Ja , om jag själv tycker det är snyggt.
Vara dig själv? Det vet jag inte, för jag vet inte vem jag är.
Visa dig i bikini/badbyxor? badar inte så jag behöver inte använda det.
Pierca dej? Haha , Ja
Ge dig på utmaningar? kanske..
Vara omogen?  Ja det är klart, det är jag 24/7
Äta småkryp? Ja , när jag var liten åt jag myror.

SKOLAN
Vad heter din skola? Bergska skolan
Vad heter din favoritlärare? Lasse & Peter dom är för goa.
Vad är ditt favoritämne? Svenska & samhäll för där är vi med Lasse och Peter.
Snyggaste läraren på skolan? Det vet jag inte. Lasse kanske ;)
Har du bra betyg? Jag tycker att G är bra så ja det har jag la. =)

Tråkigaste ämnet? MATTE :O jag hatar matte.
Har du skolkat mycket senaste året? Nej , typ aldrig. 
Hur tar du dig till skolan? jag går till skolan, eller springer. :O

Av Linn - 24 mars 2008 11:50

Denna morgon när jag vakna var jag ganska så arg faktikst, Jag vakna till jätte jätte dålig musik, min granne över mig spelade jätte hög musik klockan 11 på morgonen.

Det lät som att det var någon i våran lägenhet som spelade musiken så jag gick in till mamma och min bror och fråga vem fan som lyssna på musik , men det var vist min granne. Sen när jag väl vaknat till lite iaf (så där lagom mkt så att man inte kan somna om ni vet) så slutar mäniskan att spela musik.

det var som att det verkligen var meningen att jag skulle vakna där.

Tack för den du , vem du nu än är.

Men hon/han kommer inte jag hälsa på , kriget har bara börjat mellan mig och min granne.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards