Alla inlägg under augusti 2012

Av Linn - 10 augusti 2012 22:30

Ja, igår den 9agusti var en hemsk dag men samtidigt väldigt vacker dag.
Dagen började med en lång bilresa till Nybro där vi klockan 14:00 satt i kyrkan och tog farväl av min absolut bästa, underbaraste och älskade morfar.
Allting var så fruktansvärt sorgligt, och det spelade ingen roll hur mycket jag försökte låta bli att gråta och snora. Tårarna bara forsade ner och papper efter papper fick torka mina tårar.
Tack gode Gud att jag hade min syster brevid mig! Annars hade jag aldrig klarat mig igenom den sorgen...

Efter själva sermonin i kyrkan och prästens alla vackra ord gick vi till en "resturant del" vet inte vad det heter. Men där åt vi mat och fikade innan vi gick upp till graven för att säga hej då ännu en gång.

Sen åkte vi hem till morfars hus där vi satt länge och bara pratade. Massor om morfar och minnen men också andra saker.
Det var skönt att få prata och bara vara....

En hemsk men vacker dag.
Morfar vi kommer alltid att minns och älska dig. Puss och mås... <3

Bilderna är från morfars grav! Så vackert...

Av Linn - 9 augusti 2012 06:24

Igår skulle jag ha Klivigt upp ur sängen redan 12,00 men istället vaknade jag 16,00 paniken som jag fick då var sjuklig, trodde aldrig att jag skulle kunna sova inatt.
Men innan klockan slog 22 igår kväll så sov jag som en stock.
Var nog välbehövligt.
Sov med andra ord nästan ett helt dygn igår, var vaken i 5-6 timmar bara. ^^

Idag är det i vilket fall Torsdag och det är långt ifrån en bra dag.. Förstår inte hur jag ska klara av denna dagen...
Skönt att jag är utvilad i varje fall, annars hade det blivigt 100 ggr jobbigare.

Känner redan en klump i magen och ett illamående som jag inte kan få bort. Hur ska denna dagen sluta?

Av Linn - 8 augusti 2012 06:18

Jaha, då var snart sista natten avklarad för denna gång... Skönt, men tråkigt!
Mest skönt dock...
I morgon åker jag till Småland, blandade känslor inför det!
Det ska bli otroligt skönt att då krama om både min mamma och syster men samtidigt kommer det nog bli det värsta på länge!
Att begrava en människa man älskar! :/
Känns sådär..

Hej

Av Linn - 6 augusti 2012 14:45

Igår var jag hemma hos Sofia och färgade håret som faktiskt blev hyffsat bra ändå! Inga tårar i varje fall! :)
Tack Sofia!

Köpte även den godast ploppen som
Någonsin uppfunnits! :)

Sen blev det en sväng till Flen, Jens var tvungen att hämta en släpkärra.
Vi lyssnade på P3 dokumentär, och jag började nästan tjuta!! Så bra, så det kommer nog att bli
Min nya söndags underhållning.

Jaha, annars händer det inte mycket. Inatt nalkas jobb... Känns sådär är faktiskt ganska tätt idag.. Men ingenting om man jämför med fredagen. Haha!! :)

Nej nu ska jag fixa iordning lite. Får besök av Fredrik om en stund!

Hej.

Hej

Av Linn - 6 augusti 2012 14:45

Igår var jag hemma hos Sofia och färgade håret som faktiskt blev hyffsat bra ändå! Inga tårar i varje fall! :)
Tack Sofia!

Köpte även den godast ploppen som
Någonsin uppfunnits! :)

Sen blev det en sväng till Flen, Jens var tvungen att hämta en släpkärra.
Vi lyssnade på P3 dokumentär, och jag började nästan tjuta!! Så bra, så det kommer nog att bli
Min nya söndags underhållning.

Jaha, annars händer det inte mycket. Inatt nalkas jobb... Känns sådär är faktiskt ganska tätt idag.. Men ingenting om man jämför med fredagen. Haha!! :)

Nej nu ska jag fixa iordning lite. Får besök av Fredrik om en stund!

Hej.

Av Linn - 5 augusti 2012 12:03

Jaha, då var det Söndag och klockan är bara 12!

Vi har redan hunnit städa och vara på viberga och handlat lite. OCH FIKAT!!!

Tycket klockan åtminstone borde vara 3 eller något..


Men här ligger jag på golvet i sovrummet, och ja jag ligger faktiskt på golvet.
Inte speciellt bekvämt, men det funkar!

Lyssnar på Simon Norrsveden och sjunger med min oerhört vackra stämma.

Jag ligger här och känner mig så oerhört rastlös och vill bara hitta på något.

Vem vad? hmm..


I morgon är det Måndag igen, och då börjar arbetsveckan igen..

Har ju dock inte vart ledig hela helgen men jag känner mig ganska utvilad ändå!

I morgon går jag iaf på och ska jobba natt tills på Onsdag! 
Sen har jag tagit ledigt i några dagar för att sticka ner till småland och gå på begravning av den bästa morfadern som finns!  <3..



Nej nu ska jag lyssna på mer musik istället för att sitta här och skriva om min älskade morfar!

Vill/orkar inte bli ledsen!


Hej på er!

Av Linn - 4 augusti 2012 20:32

Idag har vi haft besök av Jens pappa Micke, Ann-Sofie, Sven-Olof och Inger.
En riktigt trevlig dag!!
Vi har käkat kräftor, ost och kex! Riktigt mumsigt måste jag säga....

En lång promenad på 1,5 h blev det också. Och det klagar man ju inte heller på direkt!
Det var faktiskt ganska skönt!
Nästan så jag funderar på om jag ska ta cykeln till jobbet i veckan trotts att bilen fungerar! Det trodde ni aldrig om mig va?
Eller aa iofs har ju inte gjort det än så kanske inte ska skryta allt för mycket ännu!!

Ligger just nu på soffan och känner ett enormt sug efter chips.. Men tror inte det blir några chips idag heller! Får nog bli en film och en cola och det räcker nog!!

Hej

Av Linn - 4 augusti 2012 20:32

Idag har vi haft besök av Jens pappa Micke, Ann-Sofie, Sven-Olof och Inger.
En riktigt trevlig dag!!
Vi har käkat kräftor, ost och kex! Riktigt mumsigt måste jag säga....

En lång promenad på 1,5 h blev det också. Och det klagar man ju inte heller på direkt!
Det var faktiskt ganska skönt!
Nästan så jag funderar på om jag ska ta cykeln till jobbet i veckan trotts att bilen fungerar! Det trodde ni aldrig om mig va?
Eller aa iofs har ju inte gjort det än så kanske inte ska skryta allt för mycket ännu!!

Ligger just nu på soffan och känner ett enormt sug efter chips.. Men tror inte det blir några chips idag heller! Får nog bli en film och en cola och det räcker nog!!

Hej

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards