Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Linn - 20 juni 2012 17:43

Idag har jag haft en helt underbart mysig dag på jobbet, och jag har aldrig varit med om att ett arbetspass någonsin har gått så snabbt förut.

Redan vid halv 10 så skulle jag och några boende från Tegelbacken + en till personal ner till centrum där det var sommarfet för pensionärerna.
Sommarfesten innebar lotterier, allsång och tårta.

Hur mysigt som helst att sitta där nere i parken med solen som värmde oss och sitta och sjunga massa allsång.

Och killarna som höll i det, var väl runt en 30 kanske och hur bra som helst.

Dom bjöd verkligen på sig själva, och bjöd upp pensionärerna på danser och lät dom sjunga i mikrofonen osv.

Ja, helt otroligt bra måste jag säga att det var.


Sen var det tillbaka till Tegelbacken runt 2 och vid kvar i 3 slutade jag.

Så denna dag måste jag verkligen säga har gått fort.


På vägen hem svängde jag förbi ica, eftersom min klocka hade kommigt. Och vilken lycka det var när jag satte på mig den.

Är riktigt nöjd med den...


Sen vände dagen.

Kom hem och tog Molle i koppel för att promenera hem till pappa och mata alla djuren.

Väl där hemma, så gick jag upp till fåglarna och ser att en fågel hade rymmt. Och innan jag fick tag på den så jag kunde få in den i buren. Ja, det tog minsan en evigthet.

Matade alla djuren helt själv.
Är fruktansvärt stolt för att jag vågade att mata ödlorna och alla lite äckligare djur själv!!

Då hör jag ett pipande ljud som jag inte kan finna var i från det kommer.
Tog ut bateriet ur brandlarmet, men det fortsatte ändå..

Fick sen springa omkring och försöka få tag i en granne, ifall ljudet stör dom, så får jag komma och försöka hitta det igen....


Sen började jag gå hemmåt, med Molle i kopplet och mamma i telefonluren och berättade om allting som jag var arg över. Då bland annat över ljuden hemma hos pappa och fågeln där hemma. Och sen om andra saker.. Så upprörd som jag var så känner jag något blött mot min arm.

Och stackars mamma blev väl halft död när jag börjar skrika "Men va fan, är det här min jävla otursdag" och en massa andra fula ord..

En bekymrad mamma svarar "Men vad hände nu?"

Jag- "En fågeljävel flög fög precis förbi mig och sket på min arm!! "


Och när jag kommer hem, så känner jag hur sönderbränd jag blivigt på rygg och axlar när jag spenderat så många timmar ute i solen.
Kanske skulle lära mig det här med att smörja in mig!


Ja, en riktigt bra dag med andra ord!

Men nu i efterhand är allting roligt, förutom ljudet hemma hos pappa, för jag kan verkligen inte komma på vad det var för något riktigt störande.


Dagen är inte så dålig som den låter.
Är faktiskt fortfarande nöjd med arbetsdagen och min klocka.

Och att jag gått två långpromenader med lilla Molle som just nu ligger i soffan och snarkas as högt mellan alla hans fisar som luktar så illa så man vill kräkas! ^^


Nu ska jag ta och ställa mig i duschen och raka benen, ska det vara så här fint väder i några dagar nu så kan man inte knalla omkring med en buske på benen inte! =)



Hej på er.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards