Alla inlägg den 30 november 2007

Av Linn - 30 november 2007 23:14

I morron är det den 1 december , och på söndag är det den första advent , shit vad tiden går fort ibland , I morron börjar allt julpyssen och julviskningar , Jobbigt tycker jag om jag får säga mitt ord. Jag vet inte om jag tycker om julen så mkt ientligen. Vist den är väl mysig och sådära , men det är som vilken annan vanlig dag bara att man äter lite annan mat och har en massa julpyssel uppsat , och att man får paket såklart. Det är väl inte så att man skulle vilja hoppa över julen , men det jag menar är att den är ändå ganska jobbig på något sätt. Och den kommer nog bli värst iår , när vi troligen ska fira den på egenhand , men det kan ju vara skönt det med. Bara det att jag aldrig gjort det , den brukar alltid vara med Lena Chel Viktor Adam Morfar Mormor och så kommer även riktigta morfar en stund och äter , Men nu går ju inte det längre , Eller som förra året när det var Josefine och Matthias och Göran , den julen va å bra eftersom vi var ändå inte ensamma , men iår blir vi troligen bara familjen. Undra hur det kommer att kännas? Det skrämmer mig lite , undra om mamma kommer vara jätte lessen! I så fall blir det då ingen KUL jul :P



Julen har ändrats väldigt mkt för var det lixom rött och grönt silver och guld som gällde, men nu har det även kommigt svarta julsaker , Jul ska ju sprida glädje och gjädje visar man genom mkt färg , Svart är en mörk och dyster färg det har jag faktiskt lärt mig. Och hela vårat vardagsrum är fullt med svarta saker, Men mamma tycker iaf att det är fint. =) Huvudsaken , det är ju hon som tycker själva julsakerna är viktigast i våranfamilj skulle jag tro , eller gör hon allt det för oss ?



Ja på tal om jul så är det dags för mig att köpa julklappar till min älskade syster Josefine och min bästa vän Sofia på söndag , frågan är bara vad jag ska köpa ! några sista önskemål ?


God JUL !

Av Linn - 30 november 2007 23:08

vem har bestämt att bara för att man kommer ipp i en viss ålder så ska man inet vara barn längre? Det är ju helt sjukt , jag tycker att man ska vara barn hela livet , man har ju ändå en liten bit av sin barndom med sig hela livet det är ju den som gjort oss till dom vi är , Borde man då inte hylla våran barndom mer än när man fyller år ? och få vara lite barnsliga även månda , tisdag , onsdag , torsdag , fredag , lördag sönda ! Jag menar inte att alla ska springa runt med nappar i munnen men jag tycker ändå inte att man behöver vara "vuxen" hela tiden , man måste väl någon gång bara få slappna av och vara barn?

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards