Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Linn - 11 maj 2012 09:52

Åh, så skönt det var med en välbehövlig sovmorgon!

12 timnars sömn helt underbart!

Nu ska jag snart göra mig iordning lite frukost innan jag typ dör av hunger.

En bra morgon, vakna upp på bra humör och känner mig typ som att idag klarar jag allt!

Det gör jag ju såklart inte, om några timmar kommer jag börja bli trött igen.

Men just nu känns det så!


Igår gjorde jag min mamma stolt när jag berättade att jag ätit både kroppkakor och raggmunk iveckan, utan att spy, och faktiskt tyckte att det var helt okej!

Det är väl dock ingen mat jag kommer göra hemma, men det går ju att äta i varje fall!


Samma gamla tråkiga väder som vanligt är det idag.. Regn!

Börjar bli lite trött på allt regn nu, vill ha lite sol och värme!

Men, det ser det inte ut att bli än på ett tag.

Tycker ibland att mina föräldrar borde ha varit från ett varmt land, där vi skulle ha ett hus, så jag kunde välja vart jag skulle bo.
Eller att dom var as rika och hade ett hus där ändå, som jag kunde bo i under de tråkiga månaderna så som vintern och så!

Men, nu är det inte så... Men man kan ju drömma ändå!


Om några timmar väntas jobb, hela helgen dessutom!

Men förhoppningsvis får jag en trevlig helg på jobbet. Och då gör det inte så mycket.


Det är så störande när man kommer till en arbetsplats, och dom säger att man ser trött ut, och som igår kväll.
Då sa jag att det var för att jag hade jobbat 7 dagar irad och att jag dessutom hade jobbat på förmiddagen också. Och att det tar på krafterna eller något i den stilen.

Den andra personen säger då alltid: Ja, men du blir ju glad när lönen kommer. Det är det väl värt. Det är bara att fortsätta och jobba och slita och stå i.


Ja, men då känner jag lite som så att visst det är kul när lönen kommer. Det är lika roligt för mig som för vem som helst. Jag har också räkningar och ett ansvar att ta och hälften av alla pengar man får in försvinner på sådana saker. Precis som för vem som helst. Det är inte så att jag kan spara vart enda öre.

Som det låter som på vissa som man arbetar med.

Och vaddå jag är väl också människa och blir trött. Bara för att jag är vikarie så innebär inte det att jag värsta stålkvinnan so kan jobba 24/7, 7 dagar i veckan och alltid vara pigg och glad.

Vi behöver också vara lediga ibland, och i de flesta fallen så arbetar nog nästan vi vikarier mer än de flesta anställda, och de anstälda gnäller mer än oss!


Menar dock inte att all personal är så, för det är dom inte. Men man får höra det väldigt ofta!

Och då känns det som att dom tror att jag är en robot. Och det är jag inte, för jag är människa och blir också trött, och får ont i kroppen!

Det där gör mig faktiskt lite iriterrad!




Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards