Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Linn - 21 januari 2011 21:37

Har haft en underbar kväll och eftermiddag på tegelbacken.

Alla är så underbara där. både brukare och personal =)  Bästa stället jag vet att arbeta på!!


Det är synd om min Jens, han ligger här i soffan och lider. Han försöker borsta hål på sitt tandkött. för att komma åt att borsta på tanden. Stackarn! =/

Nu ska vi snart titta på en skräckfilm om tandläkare.

Hoppas han kommer gå till tandläkaren på Måndag ändå.

Ajuste, vi lyckades få en akuttid på Måndag i Norrköping. För finnspång ville inte ta emot honom.


jaja, nu ska jag hjälpa honom.

hejs,

Av Linn - 21 januari 2011 12:05

jäkla snusktandläkare!!!

Ja, det är så våran dag börjar idag.

Vi vaknar, Jens har fortfarande ont. För en gångs skull lyssnar han på mig och ringer till tandläkaren för att boka en akut tid.

Svaret han får av tandläkaren: Du får inte komma hit, eftersom du inte är folkbokförd här så har du inte rätt till vår tandvård. Men du kan få en tid om ett och ett halvt år.

jens: skojar ni med mig? Det måste finnas en tid innann det!!

Tandläkaren: Nej, vi tar de som är boförda här först.


Nu har vi suttit och tittat på internett om tandvårdslagen. Där skriver dom

6 § Om någon som vistas i landstingskommunen utan att vara bosatt där behöver omedelbar tandvård, ska landstingskommunen erbjuda sådan tandvård.
   
Särskilda bestämmelser om tandvård finns i lagen (2008:344) om hälso- och sjukvård åt asylsökande m.fl. Lag (2008:346).


Så nu har vi försökt att kontakta tandläkaren igen! Va, fan ska han gå och ha så här ont i 1 och ett halvt år?

Och varken kunna äta eller sova? Hmm, jag blir fan sur!!!


Jaja, för övrigt är vi glada.
Jag ska iväg och jobba några timmar på tegelbacken idag, och i morgon bitti ska vi till stockholm. Det blir trevligt.

Hoppas alla andra har en bra dag. =)


Kom ihåg. Få aldrig akut tandvärk i Finspång!


Hejs

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards