Direktlänk till inlägg 21 november 2011

the botten is nådd, nej föresten!

Av Linn - 21 november 2011 01:24

Alla har vi väl någon tid på året då allt är svart? Då man bara vill krypa ner undertäcket och inte stiga upp.

Utan man vill hellre ligga där och tycka synd om sig själv. Eller är det bara jag?

Nästan varje år så länge jag kan minnas, när det börjar bli vinter blir jag deprimerad. Vissa år värre än andra.

När jag bodde hemma var det den perioden då jag stängde in mig på mitt rum och lyssnade på riktigt sorlig och kass rapp.

Ja, som tur var har jag slutat med den biten, nu lyssnar jag hellre på låtar som får mig att tänka.

Och jag stänger inte längre in mig på mitt rum.

Kanske för jag inte har ett rum som är "mitt", allting delas med Jens.

Det är så det är när man är sambo.

Igår grät jag så jag ville försvinna, vid sådana tillfällen ska man vara extra glad att man har sin kärlek som tar hand om än och tröstar än.

Jag minns att förr så försökte jag att inte visa att jag var deprimerad eller ledsen, för fler än som var tvunget.

Så gör jag fortfarande ibland.


Grejen är att jag alltid blir gnällig om precis samma saker.
Men jag gör aldrig någonting åt dem. Eller så gör jag det, men se hur bra det går om man gnäller över samma sak år efter år efter år.


Det värsta med denna perioden är att man oftast skäller på dem personerna som står än närmast, ens bästa vän, pojkvän eller familj.

Men den här gången.

Undra varför man gör det?

Är det för man litar på dem kanske?



Här om dagen skrev jag en önskelista till jul, den slutade med helt orelalistiska saker att önska sig.

Insåg när jag var färdig, att den istället handlade om vad jag drömmer om. Vad jag vill uppnå med mitt liv.

Jag kommer inte skriva alla mina drömmar här, för då skulle jag bara anses som patetisk. ^^


En av mina drömmar är att jag ska bli världens bästa moster, att mina syskons barn (än så länge har jag bara ett) ska vilja komma till  mig och hälsa på. Att jag ska vara den "roliga" den som man alltid kan "lita på". Än så länge har jag nog lyckats bra med lekar biten iaf. ^^


En annan dröm jag har är att kunna göra sjuka människor friska igen.


En annan dröm och den sista jag tänker dela med mig av är att man kunde spola tillbaka tiden och göra vissa saker bättre eller kanske till och med ogjort.


Som man ser så är vissa drömmar realistiska och vissa inte alls.

Men sån är jag.


Jag vill bara avsluta detta lilla inlägg med att säga att jag inte är super deprimerad!

Är inte deprimerad alls om jag ska vara ärlig.

För jag har inte längre någon anledning att ara deprimerad.

Är bara lite ledsen, lite nere så som vi alla människor kan vara ibland!

Så detta är ingenting att prata om egentligen.


Nu ska jag gå och lägga mig i min underbart sköna säng, med min underbara pojkvän och sova.

Det är väl kanske dags nu?

Man kan inte sova bort hela dagarna och vara vaken hela nätterna!

Det har jag lärt mig minsan! ^^

Hejs

 
 
Ingen bild

mamma

21 november 2011 07:00

Hej gumman! Klart alla måsste få vara lite nere ibland. Tror man måste det för att få känna glädjen över att vara riktigt glad o lycklig. Och givetvis är allt inte på topp jämt. Det "lustiga" är tycker jag att när man är ledsen för nåt kan saker dras med som man annars inte bryr sej så mycket över. Men det är jobbigt när man känner så där. Jag har oxå en hel del såna stunder. Mycke tankar o funderingar. Hoppas det känns bättre idag för din skull. Nu ska jag in i duschen. Älskar dej. Pusss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 9 januari 2014 19:48

Året började med en stor sorg.  Min älskade mormor tog sitt sista andetag och lämnade denna världen och fick äntligen vara med sin älskade.  Hur ont det än gör av saknad och sorg så vet jag att hon är lyckligare nu, utan massa hemska sjukdomar oc...

Av Linn - 14 december 2013 20:18

Oj, nu var de länge sen jag var inne och skrev på denna sida.. Men här är jag ännu en gång och skriver.  Tänkte göra en sammanfattning av detta året, inte för att året är slut ännu men det lär ju inte hända sådär jätte mycket stora saker innan året...

Av Linn - 26 september 2013 21:52

Igår åkte jag in till stan på "dejt" med Jimmy.. Måste säga att det var en riktigt trevlig, rolig och mysig eftermiddag och kväll! Och idag åkte jag raka vägen in till stan för shopping! Blev inte så mycket fyndat. Men lite iaf! Mest till and...

Av Linn - 21 september 2013 23:58


Åh vilken bra helg jag har haft hitils! Åkte i fredags efter jobbet och när jag kom fram och vi kom hem hit så åt vi god mat och hade soff mys.. Dock somnade jag ganska snabbt på soffan. Synd eftersom det var en himla bra serie som vi kolla på! ...

Av Linn - 17 september 2013 20:52

Börjar sakna att ha mina egna möbler, mitt egna hem att gå hem till om dagarna och kvällarna.  Känner att det skulle vara skönt med ett ställe som känns som mitt..  Min förra lägenhet kändes inte alls som min, eftersom jag hade bott där tillsamma...

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards