Alla inlägg den 5 november 2008

Av Linn - 5 november 2008 17:08

Fråga mig inte varför jag döpte detta inläg till hoppa, för jag vet inte det själv ännu. Men det kanske var för att jag satt och tänkte på det där som jag inte kan skriva eller utala, men när man kanske hoppar från en bro men har ett snöre som tar emot, fattar ni vad jag menar? =O hehe.



Jag har hittat en helt underbart vacker kläning, åh vad jag vill ha den!! =D

Men det går inte på grund av många skäl.

Dels för att jag är för tjock just nu, och hur kul är det att köpa kläder om man ska gå ner i vikt så kanske man ändå inte kan ha den sen ? (eller det är iallfall mitt mål)

Och plus att den är alldeles för dyr nu när det börjar närma sig jul, och all julklapps stress. Jag och Sofia ska in och handla julklappar snart, det börjar bli dags för det nu.

Gå in och titta på kläningarna på en jätte bra kläd sida !! Finns massor med fint.. =)


Ajuste jag fick reda på att Obama van valet, och är numer usas president. Det ända jag tycker han har lite fel i det är det där med dödsstraff, det är ett för lindrigt straff enligt mig! :P

Men annars höll jag faktiskt på honom.

Åh vad kul att jag snart fyller arton, skönt det ska bli att kunna vara med att göra en påverkan på saker, som att rösta när det gäller demokrati osv. Nej det ska bli riktigt skönt faktiskt, att känna att man har en del att man har en rätt att rösta lixom, en rätt till att tycka och tänka och vara med att förändra samhället. (Y) Härligt !!


Nu har jag tränat ochså, det gick sådär. Kände det när jag började "Varför gör jag detta, jag är ju helt slut? :O" Men men jag cyklade mina 30 min men dock inte specielt fort, men huvudsaken är ju som sagt att man rör på sig.


Ursch vad jag fryser, känns inte som att jag kommer bli varm ikväll. Får väl ta på mig raggsockarna och mössan när jag går ut och röker så kanske jag inte dör på färden, hehe.

Jaja, Har alla det bra? Hejs..

Av Linn - 5 november 2008 16:32

Idag i skolan så har vi haft en väldigt onödig lektion i mitt tycke, Vi hade då natur och frilufsliv, och idag så skulle vi gå till skogen och bygga kojjor, Så vi både vet hur man gör och hur vi ska lära ut barnen hur de ska göra om man går vilse och kanske måste vara i skogen ett dygn eller ett par..

Vist sånt är väl bra att kunna, men sånt lärde man sig ju på Mulle eller vad det nu hette. När man gick i 5-årsgruppen. Så det känndes mest onödigt och slöseri på tid.

Så nu har jag kommigt hem och sitter i köket och fryser fötterna av mig.. :O

Jag har faktiskt hunnit att göra min engelska läxa med, det var väl bra gjort av mig? Jag brukar faktiskt inte göra de, för dem känns så onödiga. Men nu gjorde jag de plus lite till i engelska så att jag får öva lite extra inför nationella.


Sen har jag varit hos Bosse med, och jag fick massor av beröm för att jag var så himla duktig som har lärt mig så mycket om procent på så himla kort tid, så jag ska troligen göra matteprovet då redan på onsdag eller fredag nästa vecka. För jag är så gott som klar med det kappitlet. :P SKÖNT !!.

Och kappitlet efter det så ska jag bara göra lite på, så att jag klarar av att göra det som jag missade på förra provet. Och sen är det faktiskt inte så dunder mycket kvar i matte, och det känns dunder bra. Helt underbart, att det gick så fort. Visst vi kommer väl kanske att få sitta med matte fram till sommaren, men det känns helt underbart skönt ändå. Att sen är det över. och plus att jag faktiskt inte har hur mycket som helst kvar och det är nog det som lättar mitt hjärta mest.

Nej jag är faktiskt  ritkigt stolt över mig själv, att det går så bra i skolan nu, det har det aldrig gjort innan. Och jag ligger på vg/mvg i 3 olika ämnen helt underbart.


Nej nu ska jag upp och cykla en stund, så jag får någon träning gjord tills helgen, jag orkar inte sitta hela helgen och träna träna träna. Det räcker väl med träna och träna ;) hehe.

men men ha det bra..Hejs.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards