Alla inlägg den 9 september 2008

Av Linn - 9 september 2008 17:06

Vi Svenskar är väl bra konstiga ibland?

Vi kan tillexpemel hyra filmer som vi vet gör oss jätte ledsna fast man bara vet att det är på film och ändå blir vi ledsna vilket inte är så konstigt alltid , men är det inte konstigt att vi utsätter oss för det?


Vi gör saker som vi är rädda för , som klappar ormar och spindlar

Vi ger oss själva en smärta som tex tatuerar oss.


Jag tycker att vi är riktigt konstiga ibland och nu när jag började jag tänka på varför vi gör det? Okej en tatuering det kanske man vill ha för att man tycker det är snyggt men är det inte ett konstigt sätt ändå att dekorera sin kropp ? sätta nålar ikroppen :O

Eller att vi klappar djur som vi är rädda för eller flyger flygplan trotts våran skräck för det visst det kanske är för att man vill övervinna sig själv.


Men att man friviligt går ner och hyr en film som man vet att man kommer att gråta floder , varför ientligen? Är vi så kännslomässigt beroende att vi bara måste? Iofs så kanske det kan vara bra att se en sorglig film och se att det faktiskt finns något bra mitt i allt det sorgliga. Men jag tycker ändå att det är konstigt faktiskt



Vist jag kan inte säga att det är fel att göra det för jag gör själv dessa saker och tycker faktiskt om alla dessa saker , men varför är det så att man alltid ska göra allt så komplicerat för sig själv. Som att utsätta sig för tårar skräck och räddsla. Vi är allt bra konsitga vi Svenskar.

Av Linn - 9 september 2008 07:31

Det finns en lärare som är så himla orettvis hon sätter olika betyg på alla som har jobbat tillsammas i en grupp är det för att hon tycker mindre om de andra?


Hon sätter olika betyg även om man har skrivigt precis samma saker !!


Hon låter inte ens mig och min grupp redovisa på det sättet vi skulle men alla andra fick det. Det är väl för hon inte tycker om oss?


Jag är så jävla trött på henne att snart kommer jag inte bara skrika åt henne som igår utan snart kommer jag fan slå till henne , eller nej det är klart att jag inte kommer att göra det , men ni förstår inte vilken lust jag har att bara gå fram och ge henne en riäl jävla smäll. det skulle vara kul och världens känsla. BLÄ på henne säger jag bara . äckliga tant.



Nu ska jag gå till skolan och ha lektion med henne utan att bli arg denna gång ska iaf försöka. Hejs

Av Linn - 9 september 2008 06:52

Igår ikväll var jag och min mamma på filmen mamma mia.

Min mamma vart helt stört kär i filmen , själv var jag lite små osäker, Vist det var rätt okej faktiskt men det var inte riktigt min humor men den funka. Det är ju iaf en film man ska se om man gillar abbas musik såklart.

Jag har väl aldrig gillat abba men jag har heller aldrig ogillat dom. Men igår när man satt där ille i biosallongen var det som att man gillade dom för en stund eller två. :P


När jag kom in och hade satt mig i biosallongen började jag titta mig runt det var jag och resten äldre människor eller små små små barn , jag hade nog komigt lite fel. Precis som när jag var på kryssning :D haha.


Men det var lite kul för när filmen var slut så började alla i hela biosallongen aplodera. Det var lite kul , så jag tror verkligen att det är många som gillar denna film och jag kan faktiskt förstå dom. :D



Nu är det Patrik 1,5 kenny starfaighter och hig school mjusikal 3 som jag måste se med. Jag längtar :D:D Någon som vill gå med någon av filmerna med mig ?

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards