Alla inlägg den 1 december 2010

Av Linn - 1 december 2010 21:44

Det är väldigt mycket yngre människor som blir gravida nu för tiden tycker jag.

Själv känner jag 5 ungdomar som har eller snart ska ha barn.
Visst det är jätte gulligt och så. Och visst kan man även ibland till och med känna lite svartsjuka på dom.

Men samtidigt nej.

Inga barn än på några år känner jag.

Man måste ha levt färdigt sitt liv själv först, kommigt ur lite av det där barnsliga som man fortfarande har kvar (dock inte allt, men mycket av det)

Man måste vara ekonomisk mogen om inte annat.

Man kan inte uppfostra ett barn på enbart kärlek. Även om man kommer väldigt långt på det så krävs det fortfarande pengar.


Vissa av ungdomarna klarar det alldeles utmärkt. Som min komps Becca tex. Hon klarar det galant. Och det finns säkert en himlans massa människor som gör det. Och barnen blir underbara.
Men jag undrar om dom inte kommer ångra sig lite när de blir äldre, att de inte väntat några år med att skaffa barn.

Sånt kommer, sånt ska man inte ha brottom med.


jag tror dock att alla de 5 jag vet är eller ska bli mamma kommer klara det jätte bra på ett eller annat sätt.

Men jag tycker att man ska vänta några år med att skaffa barn.
Det känns lite som att det har blivigt någon form av "trend" att skaffa barn ung.
Själv tror jag inte att det är bra varken för barnen eller för föräldrarna i många situationer.


Nu säger jag inte att ALLA unga blir dåliga föräldrar, men jag tror att många ångrar sig förr eller senare.

Jag tycker heller inte att man ska uppmuntra ungdomar till att skaffa barn för tidigt.

Det finns så mycket annat som man kanske vill hinna göra innan man skaffar sig ett underbart barn.

Det finns så mycket här i världen att se och upptäcka och alla de sakerna går inte att göra om man har ett barn..



ps. såg nyss filmen bröderna karlsson, riktigt bra film!

Nu blir det några avsnitt av julkalendern mysteriet på greveholm. År och dar sen jag såg den serien.

Av Linn - 1 december 2010 19:22

Hej jag heter Linn och jag har flyttat hemmifrån nu.

Jag har tv och internett och jag är glad.

Underbart att bo här hemma.


Jag har ett fint hem och allt känns bra.

Jag kom inte in på komvux, :/ känns jävligt surt!

Men en god nyhet är att jag har fått ett vik på tegelbacken! =)

Så jag är ganska glad ändå faktiskt.


Nu blir det att söka jobb och hoppas på mycket jobb.

Nu ska jag vara social med Sofia som är i telefon.

Hejs.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards