Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Demokratit, sverigedemokraterna

Av Linn - 28 september 2008 23:15

Nyss när jag var inne på lunar började jag och en kille diskutera politik, han hade vist en annan åsikt än vad jag hade, och det gjorde mig jävligt arg faktiskt.Inte just det att han hade en annan åsikt än vad jag hade, för det är ju någonting som varierar från person till person. Utan det som gjorde mig arg var att han inte tyckte att jag kunde någonting eftersom att jag inte hade åldern inne. han var då en av alla de som röstar på Sverigedemokraterna (bara det tycker jag är helt sjuk sak, om jag nu ska yttra mig.)Och då sa han allt vad han tyckte om det då, att invandrarna våldtar våra svenska tjejer osv. Så som man ofta hör folk bruka säga. Vilket jag inte kan förstå eftersom det är även utländska tjejer som blir våldtagna och det finns även svenska våldtäktsmän.Så varför gör man en större grej av saken när det är en invandrare än när det är en Svensk? Och jag talade själklart om vad jag ansåg vara rätt. Vilket då är att man ska hjälpa andra människor när man faktiskt kan och har möjligheten att hjälpa andra, och att dem har lika stor rätt till trygghet, hem, mat, och ett bra liv som vem som helst har.  Men då sa han till mig att jag inte kunde yttra mig speciellt mycket om den saken eftersom jag fortfarande går i skolan och fortfarande bor hemma. Men bara för att jag inte har gått ut skolan och har flyttat hemifrån och börjat jobba osv., så har ju jag lika stor rätt att tycka och tänka som jag vill och jag är inte helt dum i huvet och blås bara för att jag inte är lika gammal som han var. jag menar det där är ju ingen sak som jag kommer ändra mig på bara för att jag fyller 18 eller 33 år, Det är ju åsikter som jag verkligen står fast vid som jag verkligen står för och jag bryr mig inte om vad folk än säger till mig jag kommer alltid att tycka så som jag gör nu. Men sen finns det ju vissa som jag inte tycker om som då är invandrare men det är ju inte för att dem är invandrare eftersom det finns ju även Svenskar som jag absolut inte tycker om. Och bara för att han/hon har en annan hudfärg och pratar ett annat språk osv. så ska väl inte det behöva hindra honom/henne från att ha ett bra liv utan att känna sig hotad och rädd osv. jag tycker att dem har all rätt i värden att få vara i ett land där dem inte behöver känna sig rädda. Det som gjorde mig mest arg med detta det var nog inte att han röstade på Sverigedemokraterna och att han var rasist, utan det var nog mer det där med att jag inte kan tycka saker bara för att jag inte är ”tillräckligt” gammal. Vist det att han var en rasist bara det gjorde mig väl lite smått irriterad för jag har aldrig någonsin varit den som har ”gillat” dem som har varit rasister men som sagt alla har rätt att tycka och tänka vad dom vill, men man behöver inte yttra sig om det.  Sverigedemokraterna säger inte heller rakt ut att dem inte vill ha några invandrare i Sverige. Men de säger däremot att de vill begränsa invandringen till Sverige vilket jag anser betyder att de inte vill ha några invandrare i Sverige, för jag tycker att de verkar som att de vill sakta men säkert få bort invandringen helt. Och kommer det inga nya invandrare så kommer ju så småningom Sverige att bli ett ja vad är det de brukar säga, ett rent Sverige tror jag att det är. Men jag är dock inte helt säker på den saken med ett rent Sverige men jag tror faktiskt att det är det jag har hört från folk som har pratat om just detta med invandringen.    

En av alla dessa sjuka saker som faktiskt kan få en att skratta eller ja ska man kanske gråta? Ja det är i alla fall att Svenskar åker utomlands och solar och badar och äter deras mat osv. Men hur kan de då vara så emot att de flyttar till Sverige? Det finns faktiskt endel människor som har sommarstugor osv. i andra länder men dem får inte vara här för dem äter ju upp våran mat och förstör vårat Svenska samhälle. Jag vet faktiskt inte vad man mer ska säga, det finns så mycket som man skulle kunna säga men jag kommer faktiskt inte på något mer just nu. Och jag tror även att jag kommer att få några sura miner till min nu men jag tror även att jag kommer få några som blir lite stolt över mig ändå. Alla är vi ju ändå människor som är födda av en mamma och alla är vi ”uppbyggda” med kött och blod. Varför inte bara försöka tycka om varandra istället för att hata varandra? Personligheten sitter ju trotts allt inte i talet eller i hudfärgen.  

 
 
Ingen bild

Tobias

29 september 2008 03:43

Vad är det för sjukt med att rösta på sd? Hur vet du att personen var "rasist"? Är det bara dina egna fördomar? Sd är i alla fall inte "rasistiskt" utan kulturnationalistiskt och har en hel del personer med invandrarbakgrund i partiet. Det är politiken partiet kritiserar - inte invandrarna.

http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html

Du kanske ska läsa på lite om politik, exempelvis de danska socialdemokraterna och Finland. Där har man redan sd:s invandringspolitik. Är dessa "rasistiska"?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 9 januari 2014 19:48

Året började med en stor sorg.  Min älskade mormor tog sitt sista andetag och lämnade denna världen och fick äntligen vara med sin älskade.  Hur ont det än gör av saknad och sorg så vet jag att hon är lyckligare nu, utan massa hemska sjukdomar oc...

Av Linn - 14 december 2013 20:18

Oj, nu var de länge sen jag var inne och skrev på denna sida.. Men här är jag ännu en gång och skriver.  Tänkte göra en sammanfattning av detta året, inte för att året är slut ännu men det lär ju inte hända sådär jätte mycket stora saker innan året...

Av Linn - 26 september 2013 21:52

Igår åkte jag in till stan på "dejt" med Jimmy.. Måste säga att det var en riktigt trevlig, rolig och mysig eftermiddag och kväll! Och idag åkte jag raka vägen in till stan för shopping! Blev inte så mycket fyndat. Men lite iaf! Mest till and...

Av Linn - 21 september 2013 23:58


Åh vilken bra helg jag har haft hitils! Åkte i fredags efter jobbet och när jag kom fram och vi kom hem hit så åt vi god mat och hade soff mys.. Dock somnade jag ganska snabbt på soffan. Synd eftersom det var en himla bra serie som vi kolla på! ...

Av Linn - 17 september 2013 20:52

Börjar sakna att ha mina egna möbler, mitt egna hem att gå hem till om dagarna och kvällarna.  Känner att det skulle vara skönt med ett ställe som känns som mitt..  Min förra lägenhet kändes inte alls som min, eftersom jag hade bott där tillsamma...

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards