Alla inlägg under maj 2011

Av Linn - 17 maj 2011 18:58

Idag har det vart full fart för mig sen jag vaknade.

När jag vaknade fick jag ringa poolen med en gång och kolla så allting stämde med jobb. Vilket det gjorde, som tur var.

Sen så fick jag ringa mogård och säga ifrån om jobb där.
Sen fick jag ringa a-kassan och prata med dom eftersom jag aldrig får några pengar.

Sen åkte jag och mamma iväg och fixade lite.

Sen nu har jag legat hemma och ätit mat och grejat.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa min nya tidning en stund tänkte jag innan jag ska åka iväg till jobbet och jobba igen.

Jag är så glad att jag bara har 3 nätter kvar. Känner att jag verkligen kan behöva vara ledig lite sen. Vilket jag kommer att få vara.

För sen är jag ledig i 5 dagar som det ser ut som just nu iaf!

Underbart.

Då ska jag och Sofia simma gärnet.


Nej nu ska jag försöka umgås lite med min älskade Jens innan jag ska sticka iväg och jobba igen!

Hejs.

Av Linn - 16 maj 2011 02:28

Nu har det varit ena riktigt sega och långa nätter jag har jobbat.

Inatt får jag väl iofs skylla mig själv eftersom jag var ute igår är det kanske inte så konstigt att man är trött idag.

Men det är så himla lungt på jobbet så jag nästan blir tokig.


Men i morgon ska jag iväg till nattpatrullen i 4 nätter och då blir det lite mer fart. Det ska bli riktigt skönt faktiskt måste jag säga!

Är jätte glad för det, då kanske nätterna går lite snabbare än vad den här har gjort.


I morgon måste jag försöka ringa lite vettiga samtal med om jag hinner med det.Det beror alldeles på när jag vaknar. Men jag får försöka hinna iaf.


Nej, 4 och en halv timma kvar. Om man skulle ta och festa till det med en cola kanske. För att fira att mer än halva tiden faktiskt har försvunnigt även detta arbetspass. =)


Hoppas alla sover gott i sina sköna sängar!

Hejs

Av Linn - 15 maj 2011 15:10

Haj haj haj! (Som sofia brukar säga)

Igår var jag och Sofia på kristalen och spelade, pratade och jag fick henne till och med att dansa.

Jag var inte så snäll som tvingade henne att dansa med mig iofs!

FÖrlåt för det min kära vän.

Jag älskar dig!


Ja, teuqila is the shit! Det blev fart på både mig och min vän igår! haha.

Men jag tycker att vi hade ganska skoj iaf! =D


Nu har jag ganska nydligen vaknat!

Så nu ska jag bara ta det lugnt och ladda inför nattens arbete på tegelbacken.

Har 5 nätter framför mig nu! 1 på tegelbacken och 4 på nattpatrullen!

Ja, det ska bli härligt när jag har gjort mina nätter!

Sen är det helg igen! Och då kommer min älskade syster hem!

Så super härligt!

Då ska vi fira hennes födelsedag och leka och mysa! =D


Hejs.

Av Linn - 14 maj 2011 15:33

Jag jobbade ju inatt och det gick kanon bra precis som det brukar göra!

Nu ska jag och jens snart ta och knalla iväg till Sofia.

Där ska vi grilla och dricka alkohol och inte vara sådär jätte nyttiga!

För alla vet väl om att alkohol är inte bra för kroppen!

Men det struntar vi i. Ibland kan det vara lite skönt att kroppen kommer ur balans och blir lite crazy!

Så, det sattsar vi på ikväll. Få kroppen att bli galen!


Har varit på systemet och inhandlat lite cider och teuqila! Så idag kanske jag inte behöver någon alkohol jag är ju redan crasy om jag har köpt teuqila!
Men va fan. Vi lever bara en gång. Då ska man ha skoj med andra ord!


Nu ska jag fundera ut vad jag ska ta på mig. Det lär ju vara snor kallt inatt när man ska hem. Så det får nog bli jeans iaf! Smart drag va?


Nej, dags att fixa lite känner jag.

Hejs.

Av Linn - 12 maj 2011 21:20

Idag har jag varit och simmat, och solat solarium.
Jag har kommigt på att sola är verkligen inte min grej.

Fan vad uttråkad jag blev!


Simma var as jobbigt idag, jag simmade dock lite längre än jag gjorde sist vi simma. Men idag var det 100 gånger jobbigare.

Det gjorde nästan ont!

Nu ligger jag hemma på soffan och är helt mör i kroppen.

Plus att jag har beslutsångest om hur jag ska göra i morgon.

Sofia vill åka och simma i morgon också, och det vill ju jag med såklart!

Men frågan är om det är så smart!

För det första är jag helt slut i kroppen och för det andra så ska jag ju jobba natt i morgon sen ledig en och sen går jag på mina fem nätters.

Jag vet inte, men det känns som jag kanske borde ta det lite lugnt i morgon.

Men det har man ju ingen lust med. Har man börjat vill man fortsätta så är det ju såklart!


Ja, annars går mitt nyttiga liv väldigt bra faktiskt!

Lever just nu på lassange nästan varje dag eftersom det blev så mycket matlådor. Sen har jag festat till det med lite färsk annanas om kvällarna.
Det är inte dumt det inte!!

Hoppas verkligen att det står ganska mycket minus på vågen på Måndag, annars kommer jag att bli ledsen i ögat! För denna vecka har jag inte fuskat och jag har dessutom simmat och allt!

Så jag håller tummarna iför måndag.


Nu vet jag inte vad jag ska hitte på. Först ska jag gå på toa sen kanske det blir att sitta lite vid tv:n och ta det lugnt, det låter iofs ganska skönt!

Hejs.


Av Linn - 12 maj 2011 15:11

Igår fick jag hem min nya telefon. Och vad tror ni det första jag gör med den är?

Jo, jag tar sönder den!

Inte roligt alls!

Nu är den inlämnad och det är inte säkert att den går att rädda men vi får väl se.

Skulle få tillbaka den om 3 dagar om den gick att laga.

Slut pratat om sådana tråkiga saker.


Nu sitter jag i soffan och har varit vaken en timma. Ska strax ge mig iväg för att hämta upp min kära vän Sofia. Vi ska nämnligen iväg och simma och vara duktiga igen!

Jag älskar att simma och vara duktig!

Den dagen man simmar så bara flyter livet på.
Den dagen känner man sig duktig också! Det kan ju inte bli mycket bättre än så faktiskt.


Ajja, nu ska jag slänga ner lite mer saker i väskan som jag har glömt att lägga ner.

Vet ni, nu är det 4 dagar sen jag drack cola. Det är faktiskt inte så jobbigt att vara utan den. Men när man väl har druckigt en flaska så vill man bara ha mer, och då pratar vi om hela tiden dessutom.


Idag ska det tydligen åska också!

Hoppas vi slipper det, jag hatar åska det är läskigt!


Oj, dags att knalla.

Hejs.

Av Linn - 11 maj 2011 02:45

Här sitter jag vid en dator på jobbet. Jag jobbar ju som sagt natt nu då.

Det blev en jobbigare natt än väntat. Jag kanske skulle ha sovigt några timmar på dagen. Ajja, det går inte att göra något åt.


Har precis mummsat i mig lite färsk annanas som jag tog med mig ikväll. Det var riktigt smaskigt måste jag säga.

Annars är jag mest uttråkad nu.

Ska strax sätta igång och städa köket och korridorerna tänkte jag.

Lika bra att göra något så man får tiden att gå lite.


Nu har jag två jobbiga veckor framför mig med jobb.

Jag jobbar ju nu(tisdag)

Jobbar Onsdag natt också.

Sen är jag ledig på Torsdag.

Sen jobbar jag Fredag natt.

Ledig lördag.

Sen går jag igång och jobbar söndag-torsdag natt också.

Detta innebär att jag måste vara vaken i nästan två veckor i rad nattetid. För det går ju inte att ställa om sig från ena dagen till den andra.

Ja, detta kan bli tufft.


Dags att arbeta lite nu tycker jag.

Hejs

Av Linn - 10 maj 2011 13:31

Här alla mina vänner får ni receptet på lasange, super gott!!


Detta behöver du:

1 gul lök.

600 g köttfärs

1 msk tomatpure

600 g krossade tomater

1 tsk salt

2 krm svartpeppar

1 aburgine

2 dl vispgrädde

2 dl cream fresch

4 dl riven ost.


Gör så här:

  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • skala och finhaka löken. Stek löken i en stekpanna med smör. Den ska bli mjuk utan att få färg. Tillsätt sedan tomatpuren och köttfärsen. Stek tills köttfärsen är genomstekt.
  • Tillsätt krossade tomater, och kryddorna. Låt puttra i ca 10 minuter.
  • Skiva aburgiin tunt. Lägg den på hushållspapper och salta för att dra ut vätskan. Torka sedan av det med hushålls papper.
  • Blanda vispgrädde och cream freschen och 2 dl av osten.
  • Lägg hälften av köttfärsen på botten av en smord form.
  • varva med aburgini skivor, ostsås och körrfärsås. Avsluta med 2 dl riven ost.
  • Grädda i mitten av ugnen i ca 30 minuter. Tills den har fått fin färg.


Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards