Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Linn - 11 maj 2009 13:54

Idag har vi haft projekt dag i skolan. Jag och Linda har fått en till medlem i våran grupp och denna personen är Patte. Trevligt!

Så idag har vi få försökt att klura ut en början på våran lilla bok.
Detta var inte så lätt som man trodde att det skulle vara men det blir säkert bra i slutändan.

Vi kom även fram till att vi skulle försöka sälja våra böcker sen när dem är klara och pengarna som vi då kommer att få in ska gå till barn i andra länder som inte får mat eller pengar.
Så vi gör 2 projekt i ett lixom.

Detta kommer säkert att bli jätte bra och ganska kul när vi väl har kommigt igång att jobba.
Idag satt vi då på biblioteket i ca 3 timmar och försökte att hitta bra maträtter som passar in på de olika fest teman som vi har i våran bok. Och sen läste vi även massa böcker som är skriva till barn och recept och tipps på lekar.
Så nu har vi massor med ideer som vi ska skapa en riktigt bra bok av.

För er som inte vet vad det är för projktarbete vi ska göra så är det iaf en bok där vi kommer med festförslag. Från åldrarna 8 tills döden ! :P

Tipps på hur man kan få ett bra kalas till hur man får en fin och trevlig stundentfest eller en rolig 50 års fest.

Detta är vårat lilla projekt, och det är inte alls så lätt som vi trodde!

Men vi kämpar vidare!


Nu har jag iaf kommigt hem från min ganska korta skoldag. Jag sitter och väntar på att pappa ska komma hem och titta på bones med mig, innan det är dags att knalla iväg till folkbladet och sälja massa tidningar. Hoppas att det kommer att gå bra idag med. Det värsta med att jobba måndagar är att man missar city akuten. Så pappa får la spela in det så jag kan titta på det i morgon när jag kommer hem från skolan eller nått. Det löser sig alltid på något sätt.

Jaja, nu ska jag la knalla vidare och fortsätta min lilla städning i rummet. Man kommer alltid på en massa andra saker som man bara "måste" göra istället för att städa, men det är väl bäst att man tar tag även i städningen? ELLER? :P


Ha en bra dag och kväll. Hejs.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards