Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Linn - 14 februari 2011 12:52

Jadu Lena, just nu kör jag på det som min syster och mathias har tippsat mig om. Jag tror det heter Lchf.

Det innebär att man tar bort all potatis, ris,pasta och bröd.

Allt socker osv.

Man äter inte saker som har mer än 5 gram kolhydrater per 100 gram.

Man äter bara ovangjords grönsaker.

I den här dieten ska man också äta mycket fett. Du får äta grädde, smör och sådant. Man får också äta mycket kött, korv och bacon och sånt smaskigt.

Det finns mängder med mat man faktiskt får äta.
Sen ska man ju dock klura ut något.

Det gäller att man kollar över sin kryddhylla också har jag märkt. Som t.ex tacos krydda innhåller mängder med kolhydrater och socker.


Jag brukar köra på.

Frukost: fil med kokosflingor och linfrön eller omellet med ost och skinka.

Lunch: Omellett med bacon och ost och sådant och sen en sallad till det. Men man kan också äta en vanlig sallad eller något annat.

Middag: kött och sallad och någon god sås.


Jag tycker att det här funkar jätte bra än så länge. På en vecka har jag gått ner 2 kg. Och det har inte ens vart speciellt jobbigt ännu.

Man är inte hungrig om man äter 3 mål mat om dagen, frukost, middag och lunch. Och sen ska man dricka mycket vatten också. Jag brukar göra så att på kvällen om jag blir hungrig eller sugen på något så tar jag och dricker lite vatten och tar några ostskivor så brukar hungern snabbt lägga sig.

Du får höra av dig om du har fler frågor om detta.

Jag tycker iaf att det funkar jätte bra =)


Hejs.

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja ändra något på dig själv?
 Ja.
 Nej , jag är nöjd med mig själv
 Vet inte , tror inte det.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards